//
کدخبر: ۹۳۰۵۸ //

بهشتی برای میلیاردرهای آمریکایی

نتایج رتبه‌سنجی جدید پایگاه فوربز نشان می‌دهد ۱۵ میلیاردر در حوزه سیاست آمریکا فعالیت دارند.

 بهشتی برای میلیاردرهای آمریکایی
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج رتبه سنجی جدید پایگاه فوربز تا 18 آوریل سال 2018 نشان می دهد، در حال حاضر 15 میلیاردر (در سطح جهانی) در عرصه سیاست آمریکا فعالیت دارند که این روند پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تشدید شد.

داده‌های رتبه سنجی جدید مجله فوربز در گزارش «میلیاردهای جهان: رتبه بندی 2018» که در آن فهرست 400 میلیاردر زنده جهان آمده است، نشان می دهد 15 تن از آنها شامل یک سناتور، شش فرماندار ایالت، هفت عضو مجلس نمایندگان و رئیس جمهور در موقعیت های مهم سیاسی آمریکا فعالیت دارند.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا که خود یکی از تجار و سرمایه گذاران عرصه املاک بود، شمار ثروتمندانی که وارد عرصه سیاست آمریکا شده اند، افزایش یافته است. پیش از این اعلام شده بود تنها 30 تن از اعضای کابینه ترامپ از ثروتمندان آمریکایی هستند که مجموع ثروت آنها به 12 میلیارد دلار می رسد.

این در حالی است که نفوذ ثروتمندان آمریکایی صرفا به کابینه ترامپ محدود نبوده است و برخی از نامزدهای پست فرمانداری ایالت ها نیز با حمایت احزاب این کشورموفق شده اند در عرصه سیاست نفوذ کنند. نمونه آن «جی بی پریتزکر»، فرماندار فعلی ایالت ایلینوی با 3.5 میلیارد دلار ثروت یکی از سیاستمداران آمریکایی است که به تازگی وارد عرصه سیاست شده است. ثروت او حدود یک میلیارد دلار بیشتر از «بروس رانر»، فرماندار پیشین ایلینوی است.

پیش بینی می شود در انتخابات میان دوره ای آمریکا تعداد بیشتری از ثروتمندان آمریکایی وارد کنگره شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان