//
کدخبر: ۹۲۹۰۷ //

تاکید سفیر آمریکا در آلمان بر درخواست خود برای توقف مناسبات تجاری با تهران

سفیر جدید آمریکا در آلمان از درخواست خود برای توقف مناسبات تجاری با ایران در برابر انتقادهایی که به آن وارد شده بود حمایت کرد.

 تاکید سفیر آمریکا در آلمان بر درخواست خود برای توقف مناسبات تجاری با تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از نشریه "فوکوس"، "ریچارد گرنر"، سفیر جدید آمریکا در برلین از پیام توئیتری اخیرش مبنی بر اینکه شرکت های آلمانی باید تجارت خود با ایران را متوقف کنند در برابر انتقادهایی که به آن وارد شده بود حمایت کرد.

گرنر بعد از خروج آمریکا از برجام از شرکت های آلمانی خواست سریعا مبادلات تجاری خود با ایران را متوقف کنند که این مسئله خشم و ناراحتی عرصه اقتصادی آلمان را به همراه داشت.

در همین راستا رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان  انتقاد شدیدی به اظهارات سفیر جدید آمریکا در آلمان وارد کرده و ان را عامل ناامنی های بزرگی در اقتصاد آلمان دانست.

"یوخیم فایفر"، از سیاستمداران اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان هم درخواست سفیر جدید آمریکا برای توقف سریع مناسبات تجاری با ایران را رد کرده و در مصاحبه ای با رویترز گفت که من اعتقاد دارم که سفیر جدید آمریکا در برلین هنوز نقش خود و تکالیفش را نفهمیده است.

گرنر در مصاحبه با نشریه "بیلد" آلمان این پرسش را خطاب به شرکت های آلمان انجام داد که آیا شما می خواهید با یک تهدید تجارت کنید؟

وی در پاسخ به انتقادهایی که به وی وارد شده بود گفت: من یک سبک دیگری دارم، از این رو من می خواهم کاملا صادق باشم. دیپلمات بودن برای من به مفهوم واضح و آشکار سخن گفتن بخصوص در برابر دوستان است.

گرنر تصریح کرد که پیام توئیتری وی یک دستور نبوده است. طبیعتا هر کشوری مستقل است و می تواند برای خودش درباره تحریم ها تصمیم گیری کند. از طرف دیگر آلمان، انگلیس و فرانسه خودشان می گویند که ایران یک تهدید است.

سفیر جدید آمریکا در آلمان مدعی شد که توافق اتمی بسیار ضعیف است و حتی اگر ایران کاملا به آن عمل کند همچنان می تواند سلاح های اتمی را توسعه دهد. هدف آمریکا این است که ایرانی ها را بر سر میز مذاکره برگرداند. ما می خواهیم که دوستان اروپایی ما و روسیه و چین در کنار ما باشند.

وی مرکل را یک مذاکره کننده فوق العاده نامید که در اروپا بسیار موثر و با نفوذ است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان