//
کدخبر: ۹۲۱۷۸ //

روسیه: ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با ابراز نگرانی از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام اعلام کرد: ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است.

 روسیه: ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است
به گزارش فرتاک نیوز،

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که سه شنبه شب در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام کاملا پایبند بوده و این امر بطور منظم از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شده است.

«روسیه به طور همه جانبه از این روند حمایت و استقبال می کند و با ابراز تاسف شدید، اعلام می کند که اقدامات واشنگتن به اعتماد بین المللی به آژانس بین المللی انرژی اتمی که در جریان اجرای برجام دائما مهارت عالی خود را به اثبات رساند، ضربه می زند.»

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا که به صورت یکجانبه از اجرای تعهدات خود در برجام خودداری کرده و دوباره تحریم های آمریکایی علیه ایران را احیا می کند، به شدت مایوس شدیم.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: برجام توافق چندجانبه مهمی است که در سال 2015 با قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید شده است، این توافق فقط به آمریکا تعلق ندارد بلکه متعلق به کل جامعه جهانی است که بارها بر علاقه مندی برای حفظ آن و اجرای مستمر و پایدار این توافق برای تحکیم امنیت و صلح بین المللی، منطقه ای و نظام منع اشاعه سلاح هسته ای تاکید کرده است.

«بسیار نگرانیم که آمریکا بار دیگر برخلاف خواست اکثریت کشورها و صرفا در جهت منافع کوته بینانه و سودجویانه خود اقدام می کند و معیارهای قوانین بین المللی را نادیده می گیرد.»

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: هیچ دلیلی برای اختلال در برجام وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد؛ این توافق کارایی خود را به طور کامل اثبات کرد، برجام به طور موثر از عهده حل تمام وظایف محوله برمی آید.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح شده است: تصمیمی که روز هشتم ماه می (خروج آمریکا از برجام) اعلام شد، بار دیگر ناتوانی واشنگتن از اجرای توافق هایی را که در آن شرکت می کند، اثبات کرد، این اقدام همچنین نشان داد که ایرادهای آمریکا به فعالیت های هسته ای کاملا قانونی ایران صرفا بهانه ای برای تسویه حساب سیاسی با این کشور است.

در بیانیه همچنین گفته شده است: موضعی که آمریکا اعلام کرده نقض مفاد برجام است و اعضای کمیسیون برجام باید سریعا و بطور دقیق این وضعیت را در جریان مراحل پیش بینی شده، بررسی و مورد ارزیابی قرار دهد.

در پایان خاطرنشان شده است که روسیه برای ادامه همکاری با سایر اعضای برجام آماده است و به توسعه همکاری های دوجانبه و گفت وگوهای (روابط) سیاسی با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه اعلام کرد که کشورش از برجام خارج می شود.

این تصمیم ترامپ با واکنش اتحادیه اروپا و کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه مواجه شد و تاکید کردند که به برجام پایبند می مانند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان