//
کدخبر: ۸۹۴۲۳ //
دفاتر اروپا و سازمان ملل در لبنان در واکنش به انتقادها:

حضور پناهجویان سوری در لبنان موقتی است

دفتر فرستاده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان در بیانیه ای مشترک در پاسخ به انتقادهای اخیر به نشست بروکسل تاکید کردند که هیچ تغییری در موضع جامعه جهانی در خصوص پناهجویان سوری در لبنان روی نداده و اروپا و سازمان ملل معتقدند که حضور این افراد در لبنان موقتی است.

 حضور پناهجویان سوری در لبنان موقتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

مقام های لبنان طی دو روز اخیر در واکنش به بیانیه مشترک اروپا و سازمان ملل در پایان نشست بروکسل که با عنوان «حمایت از سوریه و منطقه» برگزار شد، به آنچه آنها تلاش جامعه جهانی برای فشار به لبنان برای اعطای تابعیت به پناهجویان سوری و مانع تراشی در مسیر بازگشت آنها خواندند، به شدت انتقاد کردند.

در بیانیه دفاتر اتحادیه اروپا و سازمان ملل در بیروت که روز جمعه منتشر شد، تاکید شده که سازمان ملل و اروپا راه حلی را که برای وضعیت پناهجویان سوری دنبال می کند در خارج از لبنان قرار دارد.

دفتر اتحادیه اروپا و سازمان ملل برداشت برخی از رسانه های لبنان از بیانیه نشست بروکسل را نادرست خواند و تاکید کرد که آنچه در این بیانیه درباره انتقال امن و داوطلبانه غیرنظامیان خوانده شده مربوط به مناطق داخل سوریه است و ارتباطی با لبنان و پناهجویان موجود در آن ندارد.

حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می کنند. مقام های لبنانی بارها از ضرورت بازگشت آنها به کشورشان سخن گفته اند.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز پنجشنبه با ابراز مخالفت نسبت به بیانیه سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره آوارگان سوریه گفت که آنچه در این بیانیه آمده نقض حاکمیت دولت لبنان و قوانین آن است.

وی افزود: این بیانیه برای لبنان خطرناک است چرا که نتیجه آن اعطای تابعیت به پناهجویان سوری در لبنان است.

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با انتقاد شدید از نشست اخیر بروکسل درباره سوریه گفت: جامعه جهانی باید به سیاست خود در تشویق پناهجویان سوری برای ماندن در لبنان و جلوگیری از بازگشت آنها به کشورشان پایان دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان