//
کدخبر: ۸۸۸۰۶ //

موگرینی: برجام باید حفظ شود

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در واکنش به اظهارات مطرح شده در دیدار روسای جمهوری و ترامپ درباره توافق دیگری با ایران گفت: از سخنان پرزیدنت مکرون مشخص است که ما در زمان حاضر تنها یک توافق با ایران داریم که موفق بوده و باید حفظ شود.

 موگرینی: برجام باید حفظ شود
به گزارش فرتاک نیوز،

موگرینی در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل پیش از شرکت در کنفرانس 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات روز گذشته امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روسای جمهوری فرانسه درباره برجام گفت: در زمان حاضر تنها یک توافق موجود (با ایران) داریم .

وی افزود: از سخنان پرزیدنت مکرون و اظهارات و مواضع همه اروپایی ها مشخص است که توافقی اکنون با ایران داریم (برجام) که تنها توافق موجود در زمان حاضر است، موفق بوده و از تولید سلاح هسته ای توسط ایران جلوگیری کرده است.

موگرینی افزود: این توافق ایران را بدون محدودیت متعهد می کند که سلاح هسته ای تولید نکند زیرا اگر برجام را با دقت بخوانید ، به روشنی بیان می کند که ایران سلاح هسته ای تولید نخواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: این توافق موفق بوده است و پرزیدنت مکرون روز گذشته در کاخ سفید به روشنی گفت که به اعتقاد ما اجرای کامل برجام برای امنیت اروپا و منطقه ضروری است و اروپا به آن پایبند خواهد بود.

وی افزود: در باره اینکه در آینده چه اتفاقی ممکن است روی دهد در آینده مشخص میشود اما در زمان حاضر یک توافق موجود است ، موفق بوده است و باید حفظ شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان