//
کدخبر: ۸۸۲۳۹ //

روابط ترکیه با هلند و اتریش قرمز شد

درپی ممانعت هلند و اتریش از سفر مقامات ترکیه برای تبلیغ انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، وزیر امور اروپایی آنکارا این کشور‌ها را به نژادپرستی متهم کرد.

 روابط ترکیه با هلند و اتریش قرمز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«عمر چلیک» وزیر امور اروپایی شامگاه شنبه با انتقاد از رویکرد ضد ترکی در اروپا، دولت‌های هلند و اتریش را به نژادپرستی و غیردموکراتیک بودن متهم کرد.

چلیک با بیان اینکه سران اتریش و هلند از جنبش‌های ضد ترکی و بیگانه‌هراسی حمایت می‌کنند، گفت: «مشخص که صدراعظم اتریش و نخست‌وزیر هلند این تصمیمات را بر مبنای ارزش‌های دموکراتیک نمی‌گیرند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با انتقاد از اینکه دو کشور مذکور مانع سفر سیاستمداران ترکیه‌ای برای تبلیغ حول انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری می‌شوند، از هلند و اتریش خواست تا آسیب زدن به ارزش‌های دموکراتیک را کنار بگذارند، زیرا باعث خصومت سیاسی می‌شود.

«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش روز جمعه گفته بود سفر سیاستمداران ترکیه‌ای برای برگزاری همایش‌های تبلیغاتی درباره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ممنوع است.

«مارک روته» نخست وزیر هلند نیز با تبعیت از این تصمیم اتریش تاکید کرده بود هر گونه کمپینی برای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه غیرقانونی است.

در حالی تنش‌ها بین ترکیه با هلند و اتریش افزایش می‌یابد که این دو کشور، پیشتر هم در زمان برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه مانع سفر وزرای این کشور برای تبلیغ جهت رای دادن اتباع ترک شده بودند.

مقامات ترکیه چند روز پیش اعلام کردند که در تاریخ ۳ تیر (۲۴ ژوئن) انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان