//
کدخبر: ۸۶۷۹۲ //
بعد از وقوع حمله موشکی متجاوزان؛

تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی بالاخره خود را به دمشق رساند

کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی بالاخره بعد از چند روز تعلل، وارد پایتخت سوریه شدند تا مأموریت خود را در راستای تحقیق در مورد حمله شیمیایی ادعائی شروع کنند.

تیم حقیقت‌یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی بالاخره خود را به دمشق رساند
به گزارش فرتاک نیوز،

 تیم حقیقت یاب سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی لحظاتی پیش وارد شهر دمشق، پایتخت سوریه شد.

شبکه راشا تودی روسیه روز شنبه گزارش داد، این تیم که متشکل از چند کارشناس است، وارد فرودگاه بین المللی شهر دمشق شده است.

به دنبال حمله شیمیایی ادعائی که یکشنبه شب هفته گذشته به وقوع پیوست، مخالفان دولت سوریه دمشق را عامل این حمله معرفی کردند.

وزارت دفاع روسیه به فاصله ۲ روز قبل از این حادثه، درباره طرح حمله شیمیایی در شهر دوما (واقع در غوطه شرقی) از سوی مخالفان هشدار داده و گفته بود تروریست‌ها و مالفان دولت سوریه برای تحریک غرب علیه دولت این کشور می خواهند سناریوی حمله شیمیایی را تکرار کنند.

وزارت خارجه سوریه رسما سه‌شنبه این هفته از سازمان منع گسترش شیمیایی خواست تا دیر نشده، تیمی را برای بررسی این حمله ادعائی به سوریه اعزام کند تا عامل حمله مشخص شود.

همزمان با بالا گرفتن طرح اقدام نظامی آمریکا و غرب علیه سوریه، این سازمان با اعزام کارشناس‌های خود به منطقه غوطه شرقی جهت بررسی حمله شیمیایی ادعائی موافقت کرد و در نهایت ساعتی پیش وارد سوریه شدند.

با این حال سه کشور متجاوز آمریکا، فرانسه وانگلیس بدون ارائه شواهد مستدل بر در دست داشتن دمشق در حمله مذکور، صبح امروز مناطقی چند در سوریه با موشک هدف قرار دادند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۷۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان