//
کدخبر: ۸۶۴۳۴ //

نشست اضطراری دولت انگلیس درباره سوریه آغاز شد

نشست اضطراری اعضاء دولت انگلیس درباره مشارکت در حمله نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا علیه سوریه آغاز شد.

 نشست اضطراری دولت انگلیس درباره سوریه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از منابع انگلیسی، در این نشست قرار است درباره واکنش انگلیس به آنچه حمله شیمیایی ارتش سوریه در شهرک دوما سوریه خوانده می‌شود، تصمیم‌گیری شود.

بی.بی.سی شامگاه گذشته به نقل از منابع موثق دولتی گزارش داد که به نظر می‌رسد نخست‌وزیر انگلیس برای مشارکت در عملیات نظامی به رهبری آمریکا، علیه سوریه بدون کسب موافقت پارلمان آماده است.

در همین حال دیلی تلگراف گزارش داد که نخست‌وزیر انگلیس دستور حرکت زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده عملیاتی برای حمله موشکی به سوریه صادر کرده است.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان این کشور بر لزوم تصمیم‌گیری در این رابطه از رأی‌گیری در پارلمان تأکید دارند.

دور تازه تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا و اتهامات غرب به دمشق مبنی بر حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه آغاز شده است. دولت سوریه بارها هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندان خود را رد و درعین‌حال با سفر بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه برای تحقیق درباره این ادعا موافقت کرده است.

پیش‌ازاین گزارش‌هایی در این راستا منتشرشده بود که انتظار می‌رود فرانسه به آمریکا و انگلیس در انجام حملات هوایی علیه سوریه بپیوندد، اما هنوز زمان این حمله مشخص نیست. حتی این موضوع نیز مشخص نیست که آیا در نهایت این حمله از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه انجام می‌شود یا خیر.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود مبنی بر حمله نظامی به سوریه به بهانه حمله شیمیایی در شهر دوما، در توئیتی نوشت: هرگز نگفته‌ام که چه زمانی به سوریه حمله خواهیم کرد.

تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی نشریه تایمز نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس موافق با مشارکت نظامی کشورشان در حمله ائتلافی به رهبری آمریکا علیه سوریه نیستند و فقط یک‌پنجم آن‌ها موافق این مشارکت هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان