//
کدخبر: ۸۵۹۹۰ //

جنگ در سایه در سوریه علنی شد

روزنامه نیویورک تایمز در تفسیری درباره حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاهی نظامی درسوریه نوشت: گویا اسرائیل کمر همت بسته است جنگی را که در سایه با ایران در سوریه هدایت می کند، به اوج برساند.

جنگ در سایه در سوریه علنی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزنامه آمریکایی دیروز (دوشنبه) افزود: اسرائیل بامداد روز دوشنبه یک پایگاه نظامی را در شهر بیابانی 'تدمر' در مرکز سوریه هدف حمله هوایی خود قرار داد و تعدادی را کشت که چهار مستشار نظامی ایران هم در بین آنان دیده می شود.

نیورک تایمز در ادامه تفسیر خود ادعا کرد:

این حمله موشکی جنگی را که در سایه در سوریه راه افتاده است ، در کانون توجه قرار داد. این جنگ تا حال در سایه جنگ سوریه، گم شده بود اما گویا از این پس، هم علنی خواهد شد، هم شدت خواهد گرفت.

البته اسرائیل این موضوع را که حمله هوایی بامداد روز دوشنبه کار او بوده است انکار می کند. قبل از انجام این حمله، 'ترامپ ' در آمریکا قول داده بود که حمله شیمیایی در شهرک دوما در حاشیه شرقی دمشق را حتما پاسخ خواهد داد. به نظر نمی رسد که حمله موشکی بامداد روز دوشنبه کار آمریکا باشد بلکه فرض محتمل این است که این حمله کار اسرائیل باشد.

ایران از یاران دیرینه دولت سوریه بوده است. هر دو کشور خود را یکی از اجزای 'محور مقاومت' می شناسند. 'محور مقاومت' ائتلافی است متشکل از نیروهای مخالف آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه.

بدیهی است که در این مقطع از جنگ سوریه که اسد موقعیت خود را امن تر از همیشه می یابد، اسرائیل هم از آن واهمه دارد که ایران همه ظرفیت نظامی خود را از جنگیدن در میدان رزم سوریه به سمت جنگیدن با اسرائیل در آینده تغییر جهت بدهد.

اسرائیل پیش از این هم حداقل یک بار پایگاه هوایی T4 را هدف حمله قرار داده بود و آن در ماه فوریه (بهمن) بود یعنی هنگامی که اسرائیل یک فروند هواپیمای بدون سرنشین که به درون حریم هوایی اش نفوذ کرده بود را هدف قرار داد.

به دنبال آن؛ سوریه هم یک فروند جت جنگنده F-16 اسرائیل را سرنگون کرد اما هواپیما موفق شد به درون خاک اسرائیل بازگردد.

ظرف چند دهه گذشته، این اولین سقوط هواپیمایی از اسرائیل به دست دشمن بود.

'اوفر زالزبرگ' تحلیلگر مسائل خاورمیانه در 'گروه بحران بین الملل' در باره حوادث جاری در سوریه می گوید 'به نظر می رسد که حمله دوشنبه حمله به ظرفیتهای نظامی ایران در سوریه بوده است تا جلوی عملیات پرواز هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل که از داخل خاک سوریه انجام می شود را بگیرد'.

اسرائیل هرگز انجام این حملات را به گردن نگرفته است و دولت سوریه هم هیچگاه اعلام نکرده اندکه چه موقع هدف این حملات واقع شده اند. اما سرلشگر 'امیر اشل' فرماده نیروی هوایی اسرائیل که در حال تحویل دادن پست خود است اعلام کرد که اسرائیل از سال 2012 تا به امروز حدود 100 فقره حمله انجام داده است.

حمله روز دوشنبه در مقطعی حساس از جنگ سوریه انجام می گیرد.

ترامپ مشغول تهیه طرح کلی سیاستهایش برای سوریه است. او هفته گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند. تعداد این نیروها دوهزار نفر است و همگی در شرق سوریه مستقرند و دارند با نیروهای 'داعش' می جنگند.

منتها از طرفی هم حادثه حمله شیمیایی در روز شنبه گذشته در شهر دوما واقع در حومه 'دمشق'، روند سیر جریانات سیاسی و نظامی در ارتباط با سوریه را تغییر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان