//
کدخبر: ۸۵۲۶۰ //
دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد؛

سلاح اتمی جزء لاینفک ذخایر تسلیحاتی ناتو باقی می ماند

دبیرکل ناتو در جریان حضورش در یک دانشگاه آمریکایی در ایالت تگزاس گفت که تا زمانی که سلاح اتمی وجود داشته باشد، تسلیحات اتمی جزء لاینفک ذخایر اتمی پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

سلاح اتمی جزء لاینفک ذخایر تسلیحاتی ناتو باقی می ماند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در جریان حضورش در دانشگاه «متودیست جنوبی» در شهر دالاس در ایالت تگزاس در ایالات متحده اعلام کرد که سلاح های اتمی همچنان بخشی جدا نشدنی از ذخایر تسلیحاتی پیمان آتلانتیک شمالی باقی می مانند.

وی اما از ذکر نام کشورهایی که عضو ناتو هستند و از توافق «مشارکت اتمی» نیز بهره می برند خودداری کرد. توافق «مشارکت اتمی» مفهومی است که بر برنامه ریزی برخی کشورهای غیرهسته ای عضو ناتو برای استفاده از تسلیحات اتمی ناتو اطلاق می شود.

استولتنبرگ گفت: من نمی توانم بگویم کدام کشورها بخشی از توافق مشارکت اتمی هستند اما شما می توانید درباره این مسأله در گوگل جستجو کنید و خودتان تصمیم می گیرید که به اطلاعاتی که در ویکی پیدیا آمده اعتماد کنید یا خیر.

وی همچنین افزود تا زمانی که سلاح اتمی وجود داشته باشد، ناتو هم یک اتحاد هسته ای خواهد بود. دبیرکل ناتو پیشتر روسیا را نیز مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که مسکو بیش از گذشته غیرقابل پیش بینی و تهاجمی شده است و مدعی شده بود که روسیه با سلاح های اتمی جدید تلاش می کند که امنیت غرب را به خطر بیاندازد.

استولتنبرگ  ضمن تأکید بر اینکه ناتو همواره آماده پاسخگویی به حملات نظامی به متحدان خود است گفت که ائتلافی که آمریکا برای مقابله با داعش آن را رهبری می کند تا زمانی که نیاز به از بین بردن کامل داعش وجود داشته باشد در سوریه باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نشستی در خصوص امنیت ملی برگزار کرده و تصمیم گرفته است که ارتش این کشور به صورت غیر محدود تا زمانی که داعش نابود شده و شکست بخورد در سوریه باقی بماند.

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی گفت ائتلاف ضد داعش نیز تا زمانی که لازم باشد در سوریه خواهد بود و افزود: نیروهای ناتو در خاک سوریه حضور ندارند اما ناتو بخشی از ائتلاف ضد داعش است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان