//
کدخبر: ۸۴۹۰۵ //

تیراندازی زن ایرانی تبار بازتاب های ضد ونقیضی در فضای مجازی داشت

حادثه تیراندازی نسیم نجفی اقدم زن ایرانی تبار معترض به سیاست های تارنمای یوتیوب که منجر به مجروح شدن سه تن و خودکشی تیرانداز شد، واکنش های ضد و نقیضی بین کاربران فضای مجازی در پی داشت.

 تیراندازی زن ایرانی تبار بازتاب های ضد ونقیضی در فضای مجازی داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع غربی بامداد امروز (چهارشنبه - 15 فروردین) از شهر سن برونو ایالت کالیفرنیا خبر دادند که نسیم نجفی اقدم 39 ساله در محوطه شرکت یوتیوب با هفت تیر به سه تن از کارکنان این شرکت شلیک و سپس خودکشی کرده است.

با گذشت زمان و انتشار اطلاعات رسمی و غیررسمی بیشتر از ضارب و فعالیت های او در فضای مجازی مشخص شد که نسیم اقدم ایرانی تبار ، اهل ورزش و گیاهخوار و حامی حقوق حیوانات بوده است.

بلافاصله پس از وقوع تیراندازی و پیش از آنکه اطلاعاتی پیرامون هویت فرد تیرانداز منتشر شود، دمکرات ها و دیگر کاربران هوادار اعمال محدودیت بر خرید و فروش اسلحه، این تیراندازی را در کنار دیگر کشتارهای مسلحانه اخیر آمریکا دلیلی دیگر بر لزوم محدودیت بیشتر قوانین اسلحه دانستند.

پس از مشخص شدن ابعاد بیشتر ماجرا و اینکه عامل تیراندازی نه تنها عضو ان آر ای(انجمن ملی تفنگ آمریکا ) نبوده بلکه گیاهخوار، حامی رسمی حزب دمکرات و حقوق حیوانات بوده، ورق موضعگیری ها برگشت و جمهوریخواهان رقبای خود را متهم به سیاسی کردن این ماجرا نموده و دمکرات ها نیز از اظهارنظر بیشتر خودداری کردند.

از سوی دیگر راستگرایان و جمهوریخواهان با بهانه قرار دادن پیشینه خارجی فرد تیرانداز بر لزوم اجرای سیاست های دولت ترامپ در محدودیت مهاجرت از کشورهای دیگر تاکید کردند. حتی برخی از کاربران راستگرا وی را عرب دانسته و با این بهانه ای از خط مشی بیگانه ستیزانه دولت جموریخواه کنونی حمایت کردند.

تارنماهای اینستاگرام و یوتیوب هم بلافاصله پس از رسانه ای شدن تیراندازی این فرد، اقدام به پاک کردن مطالب وی از سرورهای خود کردند.

برخی کاربران فضای مجازی با بررسی آنچه که در تارنمای شخصی نسیم اقدم و دیگر تارنماها باقیمانده نسبت به منطقی بودن اقدامات یوتیوب ابراز تعجب کرده و فیلم های این کاربر را عجیب و غریب و گاهی اوقات طنر دانستند.

با این حال کاربران فضای مجازی، خانواده ضارب و طرفداران جناح های فکری غالب آمریکا همصدا با تیرانداز معتقدند علت این اقدام، دلخوری و استیصال از سانسور فیلم های نسیم اقدم در یوتیوب می باشد.

تارنمای یوتیوب به تولیدکنندگان فیلم و کلیپ مبالغی پرداخت می کند که بر اساس برخی گمانه زنی ها هر 1000 بازدید از یک فیلم حدود 3 تا 5 دلار درآمد برای سازنده آن خواهد داشت.

برخی از کاربران خبر داده اند با وجودی که یکی از فیلم های نسیم اقدم 300 هزار بازدید داشته است، یوتیوب تنها 10 دلار به وی پرداخت کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان