//
کدخبر: ۸۴۶۰۸ //

معاون نخست وزیر ترکیه: آمریکا به راحتی سوریه را ترک نخواهد کرد

فیکری ایشیک معاون نخست وزیر ترکیه گفت: ایالات متحده آمریکا به راحتی سوریه را ترک نمی کند و سخنان ترامپ مبنی بر خروج نیروهای این کشور از سوریه در آینده ای نزدیک، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

معاون نخست وزیر ترکیه: آمریکا به راحتی سوریه را ترک نخواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

فیکری ایشیک با حضور در برنامه زنده شبکه تی.آر.تی اظهار کرد: انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا در سال 2018 برگزار خواهد شد و سخنان اخیر دونالد ترامپ مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از سوریه جنبه تبلیغاتی و در راستای موفقیت نمایندگان جمهوری خواه در این انتخابات است چرا که شعار خروج سربازان آمریکایی از خاورمیانه به ویژه از سوریه در دوران مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری تاثیر شگرفی در موفقیت ترامپ داشت.

وی بیان کرد: دولتمردان آمریکایی چه در دوران اوباما و چه در دوران ترامپ، بارها وعده توقف ارسال سلاح به تروریست ها و خروج از منبج را داده اند اما تاکنون اقدامی در این راستا انجام نداده اند و حتی به منظور تداوم حضور خود، خواهان همکاری مشترک با ترکیه در ایجاد مناطق امن در منبج هستند.

وی تاکید کرد: واشنگتن به راحتی سوریه را ترک نخواهد کرد چرا با تثبیت حضور نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) می خواهند در شمال عراق، زمینه تشکیل یک دولت کُردی را در آینده نزدیک فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، مقامات ترکیه بارها به حمایت آمریکا از نیروهای کُرد سوری اعتراض کرده و خواستار توقف ارسال سلاح به نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) شده اند.

هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سخنانی غافلگیرکننده از خروج قریب الوقوع نیروهای این کشور از سوریه خبر داد.

وی گفت: ما داعش را شکست دادیم، به ‌زودی زود از سوریه خارج خواهیم شد تا دیگران امور را به دست بگیرند، بسیار زود از سوریه خارج خواهیم شد. داعش را به شکل بسیار سریعی کاملا شکست خواهیم داد، از آنجا بسیار زود خارج خواهیم شد و به کشورمان بازمی‌گردیم؛ جایی‌که آرزو داریم و می‌خواهیم آنجا باشیم.

اعلام خبر خروج احتمالی آمریکا از سوریه موجب خوشحالی و استقبال مقامات دولت و احزاب شده است اما آنها به دیده تردید به این وعده آمریکا نگاه می کنند.

هفته گذشته رجب آکداغ معاون نخست وزیر ترکیه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه تی.آر.تی به موضوعات مختلف سیاسی پرداخت و اظهار کرد: دولت آمریکا وعده هایی را به ترکیه داده است که با تغییر بعضی مقامات آنها نیز این وعده ها به قوت خود باقی بوده و واشنگتن ملزم به انجام آن است.

وی بیان کرد: ترکیه برای حفاظت از امنیت ملی و مرزهای خود، هر آن چه را که لازم بداند، انجام خواهد داد و به چیزی غیر از این فکر نمی کند و به همین دلیل آمریکایی ها باید تروریست ها را از منبج خارج کنند و گر نه ارتش ترکیه در آن مناطق اقدام نظامی خواهد کرد.

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه نیز به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و اظهار کرد: تصمیم دولتمردان ایالات متحده آمریکا مبنی بر عقب نشینی از خاک سوریه نتیجه همکاری کشورهای جنوب غرب آسیاست که با تشکیل یک محور قدرتمند، همه دسیسه های محور آمریکا، اسراییل، امارات، عربستان و مصر را خنثی کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان