//
کدخبر: ۸۴۵۳۷ //

سرگئی لاروف،آمریکا و انگلیس را دروغگو خطاب کرد!

وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکردهای ضدروسی کشورهای غربی گفت: آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی اصول اولیه نزاکت را کنار گذاشته و به دروغ متوسل شده اند.

سرگئی لاروف،آمریکا و انگلیس را دروغگو خطاب کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالحسن محمود علی وزیر خارجه بنگلادش گفت: بسیاری معتقدند که جنگ سرد جدید آغاز شده و شرایط کنونی بدتر از دوره جنگ سرد است زیرا در آن زمان اصول اولیه نزاکت را رعایت می کردند، اما امروز آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر اصول اولیه نزاکت را کنار گذاشته اند.

لاوروف گفت: اما ما در این شرایط با خونسردی رفتار می کنیم و تاکید داریم که هر اتهامی که وارد می شود باید همراه با شواهد باشد.

وی خاطرنشان کرد که کشورهای غربی در مساله مسمومیت اسکریپال، بدون ارایه شواهد، دیپلمات های روسی را اخراج کردند و به بهانه واهی علیه روسیه اقدام می کنند.

لاوروف افزود: در مورد اینکه در اقدامات خود چقدر پیش می رویم بستگی به اقدام طرف های مقابل ما دارد.

وی ادامه داد: نمی خواهیم رفتار ما به بازی کودکان شباهت داشته باشد اما شرکای ما اینگونه رفتار می کنند.

لاوروف با بیان اینکه روسیه به مساله مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا ارتباطی ندارد، اظهار داشت: اما خیلی علاقه مند به حل و فصل هر چه سریعتر این مساله هستیم، زیرا می خواهیم حقیقت را بدانیم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تمام تلاش روسیه برای اینکه حقایق را در مساله مسمومیت اسکریپال بدانیم، بی نتیجه بوده است، این مساله که طرف انگلیسی به سوالات ما پاسخ نمی دهد حاکی از تحریک آمیز بودن این مساله است.

لاوروف افزود: طرف انگلیسی می گوید حمله به سرگئی و دخترش گسترده بوده است، اگر این ادعا درست بود و بویژه اینکه ماده شیمیایی جنگی بکار گرفته شده، بر اثر آن افراد هدف حمله قرار گرفته می مردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به نقض معیارهای بین المللی از سوی انگلیس در مساله اسکریپال گفت: گویا قوانین بین المللی برای دولت انگلیس نوشته نشده و آنها خود را متعهد به اجرای قوانین نمی دانند و روسیه را بدون ارایه شواهد متهم کرده اند.

لاوروف خاطرنشان کرد که روسیه سوالاتی را در مورد این حادثه به سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارسال کرده و قرار است دفتر فنی این سازمان روز چهارم ماه آوریل (روز چهارشنبه) برای بررسی این مساله نشست برگزار کند.

وی افزود: از انگلیس و فرانسه هم سوالاتی را درباره مسمومیت اسکریپال مطرح کرده ایم که پاسخی به آن نداده اند.

روابط روسیه و انگلیس بر سر موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس و دخترش در شهر سالزبری انگلیس رو به وخامت گذاشته است.

اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که مسکو در آن چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.

وی پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 گزارش داده است.

مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.

تیره شدن روابط به اخراج متقابل 23 دیپلمات روس و انگلیسی منجرشده و روسیه عنوان کرده است که باید تعداد دیپلمات های دو کشور برابر شود.

نزدیک به 30 کشور جهان در حمایت از انگلیس تعدادی از دیپلمات های روس را اخراج کرده اند.

آمریکا با اخراج 60 دیپلمات یا کارمند روس در مقر سازمان ملل متحد و بستن کنسولگری سیاتل، پیشتاز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان