//
کدخبر: ۸۴۲۶۶ //

تلاش ترکیه برای الحاق عفرین سوریه به «هاتای»

سخنگوی کنفرانس موسوم به «کنفرانس نجات عفرین» ادعا کرد، عفرین سوریه از نظر اداری زیر نظر هاتای ترکیه قرار می‌گیرد و یک سرپرست (والی) برای اداره این شهر مشخص خواهد شد.

تلاش ترکیه برای الحاق عفرین سوریه به «هاتای»
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروز (شنبه) رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌هایی از قرار گرفتن «عفرین» زیر نظر «هاتای» ترکیه منتشر کردند.

بر اساس گزارش شبکه «روداو»، «حسن شندی» سخنگوی کنفرانس موسوم به «کنفرانس نجات عفرین» ادعا کرد که عفرین در حومه حلب سوریه از نظر اداری زیر نظر هاتای ترکیه قرار خواهد گرفت و اقدامات مربوط به بازسازی عفرین و سر و سامان دادن به امور شهرعفرین آغاز خواهد شد.

«کنفرانس نجات عفرین» در 10 مارس 2018 در شهر «غازی عینتاب» ترکیه با هدف آمادگی برای اداره شهر عفرین و حومه آن تشکیل و در این کنفرانس یک شورای 35 نفره انتخاب شد.

شندی در این باره گفت:ما اسامی 35 نفر منتخب را به وزارت خارجه ترکیه فرستاده‌ایم و این موضوع طی 10 روز آینده مشخص خواهد شد و سپس اعضای شورای مذکور به عفرین خواهند رفت.

وی افزود، ترکیه یک سرپرست (والی) و معاون برای عفرین مشخص خواهد کرد تا اداره امور این شهر را بر عهده بگیرد اما اکنون مشخص نیست این افراد چه کسانی هستند.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه (30 دی) آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

6 روز پیش (پنجم فروردین)  یک منبع در ارتش ترکیه اعلام کرد که نظامیان آنها و نیروهای همپیمان در گروهک ارتش آزاد به صورت کامل بر منطقه عفرین مسلط شده‌اند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۴۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان