//
کدخبر: ۸۳۷۵۱ //

بازرسی از تمامی مراکز تجاری روسیه آغاز شد

دادستان های محلی پهناورترین کشور جهان، چهار روز پس از فاجعه آتش سوزی یک مرکز تجاری در سیبری که منجر به جان باختن 64نفرشد، تمامی مجتمع های تجاری این کشور را بازرسی و کنترل می کنند.

 بازرسی از تمامی مراکز تجاری روسیه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دادستان کل کشور، دادستان های محلی را موظف کرده است به همراه متخصصانی از وزارت وضعیت اضطراری روسیه، امنیت و سیستم های ضد حریق تمامی مراکز تجاری را کنترل کنند.

داشتن پله های اضطراری از جمله ضروریات مجتمع های تجاری عنوان شده است که ظاهرا برخی از مجتمع های تجاری روسیه فاقد آن هستند.

صاحب یک مجتمع تجاری در کازان به بازرسان گفته است که اگر آتش سوزی در مجتمع صورت بگیرد، نمی داند که چگونه باید مردم را تخلیه کند.

یکشنبه هفته جاری براثر آتش سوزی در یک مرکز تجاری در استان کمرووا روسیه، 64 نفر جان باختند که 41 تن از آنان کودک بودند.

در این ارتباط چندین نفر دستگیر شده اند و در استان کمرووا سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

معاون فرماندار این استان در مواجهه با مردم معترض به نحوه اطلاع رسانی مقامات، مقابل آنان زانو زد و از مردم عذرخواهی کرد؛ البته ساعاتی بعد خبر رسید که اخراج شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دیروز راهی سیبری شد و با حضور در محل، در دیدار با مسئولان محلی به شدت از فساد اداری در روسیه انتقاد کرد و گفت: این یک بدبختی است که بخاطر پول امنیت مردم نادیده گرفته می شود.

پوتین در دیدار با مردم این منطقه ضمن اعلام اینکه چهارشنبه در روسیه عزای عمومی است، اظهارداشت: بدون شک مقصران این حادثه مجازات خواهند شد.

دولت روسیه اعلام کرده است که به خانواده هر یک از قربانیان یک میلیون روبل (حدود 14 هزار دلار) پرداخت می کند.

علاوه بر آن «امان تولییف» استاندار استان کمرووا نیز وعده پرداخت 500 هزار روبل (حدود 9 هزار دلار) به خانواده هر قربانی و تامین هزینه خاکسپاری فرزندانشان را داده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان