//
کدخبر: ۸۳۳۴۱ //
رای الیوم :

قدرت مقاومت درجنگ های آتی واشنگتن وتل آویو را غافلگیر خواهد کرد

روزنامه رأی الیوم با اشاره به احساس خطر واشنگتن وتل آویو از نیروی فزاینده نظامی گروه های مقاومت فلسطینی، واحتمال حمله قریب الوقوع به غزه، نوشت: 'اسرائیل' باید بداند جنگ یک چیز است و پیروز شدن در آن چیز دیگر. وچه بسا قدرت نظامی وعمکرد مقاومت در جنگ آینده بسیاری را غافلگیر کند.

قدرت مقاومت درجنگ های آتی واشنگتن وتل آویو را غافلگیر خواهد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم چاپ لندن در سرمقاله شماره امروز دوشنبه خود افزود: تحولات جاری و نشانه های موجود در جنوب فلسطین اشغالی از آماده شدن رژیم صهیونیستی برای انجام یک حمله قریب الوقوع علیه نوار غزه حکایت دارد و اظهارات کسانی که اخیرا از فلسطین اشغالی سفر کرده اند و همچنین اعلام نظر مقامات اسراییلی و رویدادها، این احتمال را قوت می بخشد.

این روزنامه فرامنطقه ای چاپ لندن برای اثبات مدعای خود سه شاخص عمده را برشمرد که عبارتند از :

نخست : آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جبهه داخلی 'اسراییل' در مناطق شمالی هم مرز سوریه و لبنان آماده جنگ نیست اما در جبهه جنوبی در رویارویی با نوار غزه در آمادگی به سر می برد.

دوم : گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به منظور کسب آمادگی جهت مقابله با تجاوز احتمالی این رژیم برای اولین بار به طور علنی با حضور بیش از 30 هزار رزمنده و استفاده از مهمات جنگی رزمایشی برگزار کرد و طی آن موشک ها و پهپادهای خود را به نمایش گذاشت تا آمادگی نظامی اش را به دشمن صهیونیست نشان دهد.

سوم : ارتش 'اسراییل' در نوار غزه و کرانه باختری تجهیزات نظامی گسترده ای و نیروهای بسیاری مستقر کرد از جمله شماری از تک تیراندازهای خود را جهت پراکنده کردن تظاهرات و مقابله با تظاهرکنندگان بکار گرفته است زیرا انتظار می رود به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در ماه می آینده راهپیمایی های مردمی توسط جنبش حماس برگزار شود.

رأی الیوم با اشاره به این موضوع که هر دو طرف هم اکنون در حالت آماده باش کامل به سر می برند ، این سوال را مطرح کرد که 'با توجه به ناکام ماندن تشکیلات خودگردان فلسطین و به بن بست رسیدن مذاکرات سازشکارانه اش با رژیم صهیونیستی چه کسی فتیله جنگ را روشن خواهد کرد ؟'

بر اساس این گزارش ، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم اکنون به طور بی سابقه ای به ناامیدی رسیده است که این واقعیت در سخنرانی هایش کاملا روشن و آشکار است. آن چه بیش از همه عباس را نگران کرده، این است که دوران ریاستش به پایان رسیده است و تل آویوو واشنگتن هم اکنون به دنبال یافتن جایگزینی برای او هستند تا ' معامله قرن ' را بپذیرد که بر اساس آن فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه ساکن صحرای سینای مصر خواهند شد و به فلسطینیان پس از خارج شدن از نوار غزه و کرانه باختری اجازه داده خواهد شد تا هر هفته نماز جمعه را در مسجد الاقصی برگزار کنند.

رای الیوم تاکید کرد: جنبش حماس و نیروی فزاینده نظامی اش هم اکنون به خطری برای توطئه های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان تبدیل شده است و تل آویو در نظر دارد تا برعکس سه جنگ قبلی در نبرد آتی جنبش حماس را تضعیف کند.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خود و همسرش به اتهام فساد مالی تحت پیگرد قوه قضائیه این رژیم قرار دارند، می خواهد با این جنگ افکار عمومی را از موضوع یاد شده منحرف کرده و در همین خصوص فرصت کافی به دست آورد ، همان گونه که ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین این رژیم در ماه ژوئیه سال 2006 با حمله به جنوب لبنان این گونه عمل کرد.

رأی الیوم افزود: نتانیاهو باید بداند که جنگ یک چیز است و پیروز شدن در آن چیز دیگری است. نیرهای مقاومت از جمله جنبش حماس هم اکنون به محور مقاومت بازگشته است و همپیمانان قدرتمندی یافته و توان نظامی اش را گسترش داده است و چه بسا عمکرد حماس در جنگ آینده بسیاری را غافلگیر خواهد کرد.

به نوشته رای الیوم، لیبرمن می گوید که جبهه شمال 'اسراییل' برای جنگ آمادگی ندارد، اما این دروغ است وواقعیت چیز دیگری است. حقیقت این است که تل آویو از توان تهاجمی حزب الله و زرادخانه موشکی این حزب ، وازپیامدهای هر گونه حمله ارتش سوریه به تل آویو بیمناک است؛ به خصوص پس از سرنگون شدن جنگ اف-16 اسرائیلی توسط ارتش سوریه و پیروزی های چشمگیر این کشور در جبهه های نبرد وآن چه این نظریه را تایید می کند این است از زمان سرنگون شدن جنگنده مذکور تاکنون، تل آویو هیچ حمله ای به سوریه انجام نداده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان