//
کدخبر: ۸۳۲۱۰ //

نشست کره شمالی و جنوبی در سطح سران

کره شمالی پیشنهاد برگزاری نشستی در سطح سران را در 29 ماه مارس امسال پذیرفت.

 نشست کره شمالی و جنوبی در سطح سران
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر این اساس، وزارت وحدت کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کرد کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی برای برگزاری نشستی در سطح سران در 29 ماه مارس امسال برای بحث درباره تاریخ و دستور کار نشست سران دو کره در آخر ماه آوریل را پذیرفته است.

 

سئول روز پنجشنبه گذشته از طریق راه ارتباطی بین مرزی، به اطلاع پیونگ یانگ رساند که برای برگزاری نشستی در روز پنجشنبه آینده در روستای آتش بس پانمونجوم (Panmunjom)کره شمالی واقع در یک منطقه غیر نظامی شده استان هوانگهائه شمالی این کشور، آمادگی دارد.

 

وی افزود یک هیئت سه نفره از کره جنوبی به سرپرستی چو میونگ گیون، وزیر وحدت کره شمالی در این نشست شرکت خواهد کرد.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی‌ در نظر دارند در آخر ماه آوریل امسال نشستی را در سطح سران برگزار کنند.

 

کره جنوبی و شمالی در سال های 2000 و 2007 نیز نشست هایی در سطح سران برگزار کرده بودند. کره شمالی نیز از طریق راههای ارتباطی میان مرزی موافقت خود را برای شرکت در این نشست اعلام وتاکید کرد هیئت سه نفره ای برای شرکت در این نشست می فرستد.

 

ری سون-گوئن، رئیس کمیته وحدت مسالمت آمیز دو کشور کره شمالی قرار است ریاست گروه اعزامی پیونگ را برعهده داشته باشد. وی افزود دولت همه اقدامات لازم را برای برگزاری نشست سران دوکشور انجام خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان