//
کدخبر: ۸۲۸۹۵ //

مانور نظامی نیروی دریایی چین در دریای چین جنوبی

روزنامه ارتش آزادی بخش خلق چین امروز (جمعه) ضمن اعلام اینکه نیروی دریایی چین در دریای چین جنوبی مانور نظامی برگزار خواهد کرد، این اقدام را بخشی از مانورهای سالانه معمول توصیف نمود.

مانور نظامی نیروی دریایی چین در دریای چین جنوبی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه ارتش آزادی بخش خلق چین در گزارشی بدون اشاره به جزئیات زمانی، مکانی و یا نوع کشتی‌های شرکت کننده در این مانور گفت: مانورهای نظامی نیروی دریایی چین به زودی برگزار خواهد شد.

 

این روزنامه چینی در ادامه گزارش خود نوشت: این یک اقدام برنامه ریزی شده سالانه معمول برای نیروی دریایی چین است که هدف از آن آزمایش و ارتقای سطح آموزشی ارتش چین و بالا بردن توانایی‌های آن است. در این مانور هیچ کشور خاصی هدف قرار نمی‌گیرد.

 

نیروی هوایی و دریایی چین مرتباً در دریای چین جنوبی مانورهایی برگزار می‌کنند؛ جایی که دولت پکن جزایر مصنوعی ساخته و فرودگاه‌ها و دیگر تاسیسات را در آن ایجاد کرده است.

 

چین بر بخش اعظم دریای چین جنوبی که یک مسیر تجاری کلیدی و مملوء از منابع گاز طبیعی و نفت است، ادعای مالکیت دارد. علاوه بر چین برونئی، مالزی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز بر بخش‌هایی از دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارند.

 

چین مرتباً انتقادات از فعالیت‌هایش در دریای چین جنوبی را رد کرده و تاکید دارد که این منطقه جزء قلمرو چین محسوب می‌شود و می‌تواند در آنجا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان