//
کدخبر: ۸۲۶۴۵ //

نتانیاهو در اداعایی واهی: مانع از دستیابی دمشق به سلاح هسته ای شدیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعتراف ارتش این رژیم به حمله سال 2007 به تاسیسات هسته ای سوریه مدعی شد که این رژیم از دستیابی دمشق به قابلیت هسته ای جلوگیری کرد.

 نتانیاهو در اداعایی واهی: مانع از دستیابی دمشق به سلاح هسته ای شدیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نتانیاهو روز چهارشنبه در توئیتی ادعا کرد که رژیم صهیونیستی «مانع از دستیابی سوریه به قابلیت هسته ای شد.»

وی افزود: سیاست اسرائیل ثابت است- جلوگیری از دستیابی دشمنان ما به سلاح های هسته ای.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه برای نخستین بار اسنادی را از طبقه بندی محرمانه خارج کرد که مدعی است تل آویو عامل حمله سال 2007 به تاسیسات هسته ای دیرالزور در شرق سوریه بوده است.

با وجود آن که اتهام حمله به این تاسیسات از سال 2007 تاکنون متوجه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بوده است، اما این نخستین باری است که تل آویو مسئولیت تخریب تاسیسات هسته ای سوریه و حمله به آن را برعهده گرفته است.

اسنادی که از طبقه بندی خارج شده اند، شامل تصاویر حمله، یک نوار ویدیویی از فرمانده عملیات و آمار و ارقام از محلی است که می باید هدف حمله قرار می گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه روز چهارشنبه خود مدعی شد: شب پنجم و بامداد ششم سپتامبر 2007 (14و 15 شهریورماه 86)، جنگنده های این رژیم راکتور هسته ای سوریه را که در مراحل توسعه قرار داشت، تخریب کردند.

با وجود آن که دولت سوریه هنوز هم وجود چنین تاسیساتی را تکذیب می کند، بازرسان سازمان ملل متحد نیز مدرکی دال بر فعالیت هسته‌ای در سایت ذکر شده در دیرالزور نیافتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۶۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان