//
کدخبر: ۷۹۷۹۴ //

دستگیری چهار عضو گروه داعش قبل از حمله به سفارت آمریکا در آنکارا

رسانه های ترکیه اعلام کردند که چهار عضو گروه تروریستی داعش که در تدارک حمله به سفارت آمریکا در آنکارا پایتخت ترکیه بودند، توسط عوامل پلیسی و امنیتی این کشور دستگیر شدند. رسانه های ترکیه اعلام کردند که چهار عضو گروه تروریستی داعش که در تدارک حمله به سفارت آمریکا در آنکارا پایتخت ترکیه بودند، توسط عوامل پلیسی و امنیتی این کشور دستگیر شدند.

دستگیری چهار عضو گروه داعش قبل از حمله به سفارت آمریکا در آنکارا
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که این افراد تبعه کشور عراق بوده و در شهر سامسون ترکیه دستگیر شده اند.

 

بنا به اعلام این رسانه، دو نفر از این متهمان طی عملیات مشترک تیم های مبارزه با ترور اداره پلیس سامسون و سازمان اطلاعات ترکیه و در مسیر ایست بازرسی واقع در مسیر شهر سامسون ـ آنکارا و 2 نفر دیگر از همدستان آنها نیز در محل اقامت خود در شهرستان 'ایلک آدیم' دستگیر شده اند.

 

بنا به اعلام رسانه های ترکیه از محل سکونت آنها اسناد و مدارک دیجیتال و سازمانی داعش کشف و ضبط شده است و بازجویی در آنها ادامه دارد.

 

به گزارش ایرنا، سفارت آمریکا در آنکارا شب گذشته اعلام کرد که این سفارتخانه امروز دوشنبه به علت تهدیدات امنیتی تعطیل خواهد بود و به اتباع آمریکایی نیز هشدار داد که از حضور در مکان های پرازدحام و مشکوک به حملات تروریستی خودداری کنند.

 

همچنین شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک امروز اعلام کرد که با توجه به تعطیلی سفارت آمریکا در آنکارا، تدابیر شدید امنیتی و کنترلی در مقابل این سفارتخانه با استقرار نیروهای امنیتی برقرار شده است.

 

همچنین امروز تدابیر امنیتی در شهر آنکارا افزایش یافت و خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که نیروهای مبارزه با تروریسم پلیس آنکارا طی عملیاتی 12 نفر از 20 متهم گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده اند.

 

بنا به اعلام پلیس ترکیه تمامی این افراد دستگیر شده تبعه کشورهای خارجی بوده و ضمن جذب نیرو برای داعش با عناصر این گروه در مناطق دیگر نیز ارتباط داشته اند.

 

دفتر فرماندار آنکارا همچنین اعلام کرد که از منابع آمریکایی درباره تهدیدهای تروریستی احتمالی پیام هایی دریافت کرده است و به همین دلیل تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا و دیگر مکان های حضور اتباع آمریکایی در پایتخت ترکیه تشدید شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان