//
کدخبر: ۷۹۲۷۰ //

حزب الله: فریب سخنان شیرین فرستاده سعودی به لبنان را نخورید

در نخستین واکنش حزب الله لبنان به سفر فرستاده پادشاه عربستان به بیروت، «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله هشدار داد که کسی فریب «سخنان شیرین» فرستاده سعودی در این سفر را نخورد.

حزب الله: فریب سخنان شیرین فرستاده سعودی به لبنان را نخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

شیخ دعموش امروز در خطبه نماز جمعه گفت: کسی نباید فریب سخنان شیرینی را که از هیات سعودی درباره لبنان شنیدیم و تلاش آنها را برای اصلاح روابط سیاسی با لبنان و استقبال از نخست وزیر در ریاض بخورد.

 

اشاره این مقام حزب الله به سفر «نزار العلولا» به بیروت است. وی دوشنبه و سه شنبه گذشته در بیروت با مقام های ارشد و برخی از رهبران گروه های سیاسی در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

 

خبرهای منتشر شده از این دیدارها بیانگر لحن ملایم و آشتی جویانه هیات سعودی بوده است. برخی معتقدند مقام های سعودی به دنبال ترمیم روابط با لبنان به دنبال تنش های چهار ماه اخیر پس از استعفای بحث برانگیز «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در ریاض بوده اند.

 

اما شیخ دعموش مقام ارشد حزب الله معتقد است: نباید اقدامات سعودی در قبال لبنان همچون دخالت آشکار آن در امور داخلی، تحریک گروهی از لبنانی ها علیه دیگری، بازداشت نخست وزیر، توهین و تهدید مقام های سعودی و در صدر آنها «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی علیه لبنانی ها، از خاطره لبنانی ها پاک شود.

 

وی با بیان اینکه عربستان سعودی هنوز هم در امور داخلی لبنان دخالت می کند گفت: آنها امروز با هدف متحد ساختن حزب الله در آستانه انتخابات برای رویارویی با حزب الله آمده اند.

 

دعموش افزود: کسانی که مدعی حاکمیت و استقلال لبنان هستند درها را در مقابل عربستان برای دخالت در امور داخلی لبنان و انتخابات پارلمانی می گشایند. سعودی ها شروع به پول دادن به این افراد کرده اند تا مردم را در انتخابات علیه کاندیداهای مقاومت و همپیمانان آنها تحریک کنند.

 

مقام ارشد حزب الله ادامه داد: آنها به وضوح گفته اند که نبرد آنها علیه مقاومت و حزب الله است چرا که نمی خواهند حزب الله کرسی های بیشتری در پارلمان بدست آورد.

 

وی در عین حال گفت که پول های سیاسی عربستان و آمریکا نخواهد توانست وجدان مردمی را بخرد که در مراحل دشوار در کنار مقاومت ایستاده اند و در این راه شهدایی را تقدیم و از مقاومت و لبنان حمایت کرده اند.

 

دعموش خطاب به دشمنان حزب الله گفت: در گذشته پول های زیادی را برای رسیدن به اهدافتان و دور کردن مردم از مقاومت و حزب الله خرج کردید و شکست خوردید. حزب الله حضور، نفوذ، توان، گستردگی و تاثیرش در معادلات منطقه ای را افزایش داد. امروز هم دوباره شما شکست می خورید و ناامید خواهید شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۲۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان