//
کدخبر: ۷۹۲۵۱ //

وزیر امور خارجه ایران: سفر به بوسنی و هرزگوین بسیار پربار بود

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران در دیدار با «اوگنین تادیچ » رییس مجمع پارلمانی بوسنی و هرزگوین، سفر به این کشور را بسیار پربار دانست و گفت: تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند.

 وزیر امور خارجه ایران: سفر به بوسنی و هرزگوین بسیار پربار بود
به گزارش فرتاک نیوز،

از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف روز جمعه در ادامه دیدارش از بوسنی و هرزگوین با رییس مجمع پارلمانی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

تادیچ در این دیدار گفت: افتخار داشتم در سال 2016 به ایران سفر کنم و میهمان «علی لاریجانی» رییس مجلس ایران باشم و خاطرات و دستاوردهای خوبی از آن سفر دارم و از نزدیک دوستی مردم ایران با ملت بوسنی را احساس کردم.

 

وزیر امور خارجه ایران هم با ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر بسیار پر باری داشتیم و تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند و همچنین علاقمند به تداوم ثبات و دوستی در بوسنی بوده و خواستار همکاری با همه اقوام در بوسنی و هرزگوین هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه روابط سیاسی و فرهنگی دو ملت بسیار قدیمی و مستحکم است، افزود: آماده گسترش روابط در همه زمینه ها هستیم و در این زمینه محدودیتی نداریم.

 

گسترش روابط پارلمانی، افزایش تبادلات مردمی بویژه در حوزه گردشگری، گسترش روابط اقتصادی و تجاری، تسهیلات روادیدی از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.

 

تادیچ و ظریف همچنین درباره مسائل منطقه ای و بین المللی و لزوم همکاری برای مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی گفت وگو و تبادل نظر کردند.

 

در این دیدار همچنین نمایندگان 'مجلسین نمایندگان و اقوام' بوسنی بطور جداگانه آمادگی و حمایت مجالس این کشور را برای گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها و سطوح اعلام کردند.

 

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دوشنبه (هفتم اسفندماه) به همراه هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی سفر دوره ای خود به صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی را آغاز کرد و در نخستین مرحله از این سفر عازم بلگراد (پایتخت صربستان) شد.

 

دیدار با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس و همچنین وزیر امور خارجه صربستان از برنامه های ظریف در بلگراد بود.

 

وی در این دیدارها درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه تهران - بلگراد تبادل نظر کرد.

 

وزیر امور خارجه همچنین در صربستان در همایش مشترک تجاری دو کشور با حضور سه تن از وزرای دولت صربستان، رییس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از 70 شرکت بزرگ صربی و ایرانی شرکت و سخنرانی کرد.

 

ظریف پس از صربستان، شامگاه سه شنبه (هشتم اسفند) عازم «صوفیا» پایتخت بلغارستان شد.

 

وی برنامه کاری خود را در صوفیا با دیدار «رومن رادف» رئیس جمهوری بلغارستان آغاز کرد و پس از آن نیز با نخست وزیر، وزیر اقتصاد و همچنین رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۲۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان