//
کدخبر: ۷۷۲۳۱ //

نماینده فرانسه:محاصره غزه باید پایان یابد

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد از حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین و «مواضع شجاعانه وی در این جلسه» ابراز خرسندی کرد و گفت: تشکیلات خودگردان باید به غزه برگردد و محاصره پایان یابد.

 نماینده فرانسه:محاصره غزه باید پایان یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرانسوا دلاتره روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره فلسطین برگزار شد، افزود: 25 سال از توافق اسلو گذشته است و همچنان موضوع باقی است. از آن زمان یک نسل جدید از فلسطینی ها و اسرائیلی ها متولد شده اند که تنها شاهد درگیری و رنج بوده اند.

وی ادامه داد: موضوع رو به وخامت است و یکی از علت های اصلی آن توسعه شهرک سازی هاست. خشونت از طرف همه طرف ها و خصوصا حماس رو به افزایش است.

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد اضافه کرد: با همه اینها باید بگوییم که ما هرگز تهدید امنیت اسرائیل را نمی پذیریم.

دلاتره خاطرنشان کرد: ما نباید موضوع غزه را از مابقی موضوع فلسطین جدا کنیم. اتحاد فلسطین برای رسیدن به صلح لازم است.

وی با تاکید بر این که تنها راه حل، استقرار و به رسمیت شناختن مرزهای دو کشور است، گفت: باید برای آوارگان فلسطینی نیز راه حل مناسبی در نظر گرفته شود.

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد افزود: ما می دانیم که سرنوشت اسرائیلی ها و فلسطینی ها به هم مرتبط است و هیچ یک بدون دیگری به صلح نمی رسد.

دلاتره تاکید کرد: توسعه شهرک سازی و سیاست های استعمارگرایانه، وضعیت را بدتر کرده و نباید اجازه دهیم که این موضوع ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: سرنوشت شهر قدس فقط در دست دو طرف است و هیچ اعلام موضعی خارج از فرایند صلح پذیرفتنی نیست. ما متاسفیم که دیدیم مقامات آمریکا در آغاز امسال پایتخت بودن شهر قدس را قانونی کردند.

نماینده فرانسه تاکید کرد: این شهر بر اساس توافقات بین المللی پایتختی برای هر دو طرف است.

دلاتره ادامه داد: ما از آمریکا می خواهیم که تلاش های قبلی و نقش تاریخی خود را رها نکرده و به توافقات بین المللی بر سر مساله فلسطین بازگردد.

وی تصریح کرد: بدون به رسمیت شناختن توافقات قبلی اساسا نمی توان مذاکراتی را آغاز کرد.

نماینده فرانسه خاطرنشان کرد: راه حل یک کشور وضعیت وحشتناکی ایجاد خواهد کرد و به این معنی خواهد بود که یک کشور دو نوع شهروندی داشته باشد. این امید فلسطینی ها برای داشتن وطن و کشور را نابود خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان