//
کدخبر: ۷۶۸۵۷ //

ظریف عازم مسکو شد/اعلام رهیافت های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران های منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای حضور و سخنرانی در کنفرانس بین المللی والدای عصر یکشنبه مونیخ را به مقصد مسکو پایتخت فدراسیون روسیه ترک کرد.

 ظریف عازم مسکو شد/اعلام رهیافت های دیپلماتیک برای حل و فصل بحران های منطقه
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جواد ظریف برای سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است، و پیش از ترک مونیخ در این کنفرانس سخنرانی کرد و اکنون عازم یک کنفرانس بین المللی دیگر است تا در خصوص مهمترین مسائل خاورمیانه و رهیافت های دیپلماتیک برای حل و فصل و خروج از بحران های منطقه ، مواضع جمهوری اسلامی را تشریح کند.

کنفرانس خاورمیانه ای باشگاه مذاکره بین المللی والدای( Valdai) تحت عنوان «روسیه در خاورمیانه: نقش آفرینی در تمامی صحنه ها» از سوی موسسه والدای روسیه، روز دوشنبه( 19 فوریه - 30 بهمن ماه 96 ) با سخنرانی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه ، در مسکو افتتاح می شود.

‎در این نشست 2 روزه که در روزهای 19 و 20 فوریه (30بهمن و یکم اسفند) برگزار می شود، اندیشمندان و مقامات حدود 30 کشور جهان شرایط پساداعش در سوریه، چشم انداز درگیری های فلسطین و رژیم صهیونیستی، بررسی شرایط و بحران در یمن، مکانیسم های کمک به لیبی، مسائل کردها و در مجموع کاهش تنش های منطقه ای را در قالب 8 پنل، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

‎موسسه والدای از مهمترین و معتبرترین موسسات و اندیشکده های جهان است که هر ساله اجلاس های بین المللی زیادی را با حضور اندیشمندان و مقامات بلند پایه کشورهای جهان در موضوعات مختلف و مهم بین المللی برگزار می کند.

«ویتالی نامکین» مدیر پژوهشی موسسه مطالعات شرق آکادمی علوم روسیه، یکی از سازمان دهندگان این کنفرانس است. انتظار می رود «بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه هم در این کنفرانس شرکت کنند.

همچنین از «رمزی عزالدین رمزی» معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و «نبیل فهمی» وزیر امور خارجه سابق مصر نیز در برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.

این باشگاه سیاسی با جذب همکاری از 62 کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارائه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

موضوع محوری اجلاس 2018 باشگاه مباحثه والدای «حواشی دنیای فردا» نام دارد که بگونه سنتی فعالیت پانل ها پشت درهای بسته انجام می شود، اما پس از پایان جلسات شرکت کنندگان دیدگاه های خود را مطرح می کنند.

محمدجواد ظریف در یک هفته گذشته روزهای پرکاری را سپری کرده است، وی امروز در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیت مونیخ سخنرانی کرد؛ این کنفرانس که از روز جمعه (27 بهمن – 16 فوریه) در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز شده بود یکی از مهترین رویدادهای سیاسی – امنیتی جهان است که هر ساله در ماه فوریه برگزار می شود.

وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به آلمان، در سفری سه روزه (از روز پنجشبه تا شنبه عصر) نیز به همراه حجت السلام و المسلیمن حسن روحانی رئیس جمهوری به هند رفت و در دهلی با «سوشما سواراج »همتای هندی خود دیدار و در خصوص گسترش و تعمیق روابط تهران – دهلی گفت و گو کرد.

ظریف همچنین اواسط هفته گذشته نیز برای شرکت در «کنفرانس بازسازی عراق» به در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی به کویت سفر کرد و در حاشیه کنفرانس با برخی از مقامات حاضر در این نشست از جمله «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق، «شیخ صباح احمد جابرالصباح» امیر کویت و همچنین «شیخ صباح الخالد الصباح» همتای کویتی خود دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه رایزنی کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان