//
کدخبر: ۷۶۷۲۶ //

تظاهرات کردها در فرانسه برای آزادی اوجالان

هزاران کرد با درخواست آزادی رهبر پ.ک.ک و در اعتراض به حمله ترکیه به سوریه، در خیابان‌های شهر استراسبورک فرانسه دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کردها در فرانسه برای آزادی اوجالان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر روی بنری که در دست یکی از تظاهرکنندگان بود، خطاب به سازمان ملل نوشته شده بود: "مسئولیت خود را بپذیر و نسل‌کشی در عفرین را متوقف کن".

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از سراسر اروپا در این تجمع شرکت کرده بودند، همچنین عکس‌های عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگر کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را در دست داشتند و خواستار آزادی او شدند.

 

این تظاهرات با حضور شدید نیروهای پلیس برگزار شد. بنا به اعلام پلیس، ۱۱ هزار تن در این تظاهرات شرکت کردند اما سازمان دهندگان این تجمع شمار شرکت‌کنندگان را ۲۵ تا ۳۰ هزار تن اعلام کردند.

 

این تظاهرات پس از دستگیری عبدالله اوجالان در سال ۱۹۹۹، همه ساله در شهر استراسبورگ برگزار می‌شود؛ شهری که دادگاه اروپایی حقوق بشر و شورای اروپا نیز در آن قرار دارند.

 

ماه گذشته میلادی آنکارا حمله‌ای را در عفرین سوریه علیه یگان‌های مدافع خلق (YPG) صورت داد. ترکیه این گروه را که در مبارزه علیه داعش متحد نیروهای آمریکایی است، نهادی تروریستی می‌داند.

 

تظاهرکنندگان حاضر در این تجمع معتقد بودند که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه یک "دیکتاتور" است و روز به روز رفتاری خشونت‌آمیزتر در خصوص کردها دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۷۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان