//
کدخبر: ۷۶۶۶۵ //
ناکامی تروریست ها برای ورود به حمص

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/۲۸بهمن

ناکامی تروریست ها برای ورود به حمص از خاک لبنان؛ افزایش حملات توپخانه ای ترکیه به مناطق مسکونی؛ 'مقابله با تروریسم' هدف مشترک دمشق و بغداد؛ استفاده ‌ارتش ترکیه از گازهای سمی در عفرین؛ خروج بخش هایی از اردوگاه یرموک از تسلط تحریرالشام؛ تظاهرات مردم غرب دمشق در اعتراض به اشغالگری ترکیه؛ و توافق ارتش سوریه با کردها برای ورود به عفرین؛ از خبرهای مهم روز شنبه کشور سوریه است.

رویدادها و تحولات سوریه در یک نگاه/28بهمن
به گزارش فرتاک نیوز،

یگان های ارتش سوریه، اقدام گروهی از تروریست ها برای ورود به منطقه تلکلخ در حومه شهر حمص سوریه از طریق خاک لبنان را ناکام گذاشتند.

برخی از ناظران، تنگ شدن فضای تحرک و اقدامات تروریستی در خاک لبنان، ناشی از همکاری ارتش و نیروهای امنیتی و مقاومت این کشور را علت چنین اقدامی می دانند.

** گزارش های منابع محلی از افزایش حملات توپخانه ای ارتش ترکیه علیه مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) در منطقه عفرین واقع در شمال این کشور خبر داد.

بنابر این اخبار، ارتش ترکیه منازل و زیرساخت های مردم روستاها و شهرک های جندیرس در منطقه عفرین در شمال شهر حلب را هدف حملات سنگین توپخانه ای خود قرار داده است.

** ارتش ترکیه 26 روز پیش (30 دی ماه)، عملیاتی موسوم به شاخه زیتون را در عفرین با مشارکت بیش از 6 هزار نیروی نظامی و با هدف نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) در این منطقه آغاز کرد.

** گزارش ها حاکی است که ارتش ترکیه یک کاروان شامل تجهیزات نظامی و کامیون های حمل سرباز راطی دو روز گذشته از شمال استان ادلب وارد خاک سوریه کرده است؛ این نظامیان پس از عبور از مناطق تحت تسلط گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) به سوی سیلوهای الصرمان در اطراف شهر معره النعمان در جنوب استان ادلب حرکت کردند؛ یک کاروان نظامی ارتش ترکیه 11 روز قبل نیز از معبر کفرلوسین وارد استان ادلب سوریه شده بود.

** وزیران خارجه روسیه و مصر طی دیداری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مسائل منطقه ای خاورمیانه با محوریت مساله سوریه و مناقشه فلسطین و اسراییل گفت وگو کردند.

سرگئی لاوروف و سامح شکری مسائل سوریه و پیشبرد روند حل و فصل بحران در این کشور را بررسی کردند.

** بدر الدین حسون مفتی اعظم سوریه امروز در مراسم تاسیس مجمع عراق برای وحدت اسلامی، با اشاره به سرنوشت مشترک سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: بغداد و دمشق سرنوشت واحدی دارند و به ارتش، الحشد الشعبی، نیروهای امنیتی و نظامی و دولتمردان عراق می گویم که ما و شما در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستیم و به سوی یک هدف مشترک گام بر می داریم.

** علی اکبر ولایتی با بیان این که واشنگتن در صدد تجزیه سوریه و ایجاد یک کشور جدید در شرق رودخانه فرات است، تاکید کرد که جبهه مقاومت متشکل از عراق، سوریه، لبنان و ایران، آمریکایی ها را از شرق فرات بیرون خواهند راند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری امروز طی سخنانی در مراسم اعلام تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی در بغداد، گام بعدی آمریکایی ها را تقسیم ترکیه، عراق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی دانست.

** شبکه الاخباریه سوریه شب گذشته با اعلام خبر استفاده از گازهای سمی علیه مردم روستای ارنده در اطراف عفرین از سوی ارتش ترکیه؛ از انتقال شماری از ساکنان این روستا به دلیل مسمویت و احساس خفگی ناشی از تنفس گازهای سمی به بیمارستان خبر داد.

** به گزارش رسانه های مخالف سوری، گروه تروریستی داعش پس از چند روز درگیری با تحریر الشام توانست بخش هایی از اردوگاه فلسطینی نشین یرموک در محله های الملیون و المشروع در جنوب دمشق را از تسلط تحریر الشام (جبهه النصره) خارج کند.

دور جدید درگیری میان گروه های تروریستی داعش و تحریرالشام(جبهه النصره) از سه روز قبل در جنوب دمشق پایتخت سوریه آغاز شده است.

** ساکنان منطقه دمر واقع در غرب دمشق در اعتراض به اشغالگری نظامی ترکیه در این کشور، دیروز با برگزاری تظاهراتی تجاوز ترکیه و تروریست های همراه آن به مناطق کردنشین سوریه را محکوم کردند و خواستار ورود ارتش سوریه برای دفاع از مناطق مورد حمله نظامیان ترکیه در این کشور شدند.

شرکت کنندگان از نهادهای بین المللی نیز خواستند از جنایت های بیشتر ارتش ترکیه و تروریست های هم پیمان آن جلوگیری کنند.

** شبکه المیادین از آغاز اقدامات اجرایی برای ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین برای مقابله با حملات ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش این منبع خبری، توافق فوق میان ارتش سوریه و یگان های مدافع خلق امضا و نیازمند اقدامات اجرایی است و همه نهادهای نظامی باید گام هایی برای استقرار نظامیان سوری در عفرین و مناطق اطراف آن بردارند.

هیچ شرطی برای ورود ارتش سوریه به عفرین از طرف ارتش و یگان های مدافع خلق تعیین نشده و زمان دقیق ورود ارتش نیز هنوز مشخص نیست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان