//
کدخبر: ۷۶۰۷۰ //

استقرار ۲۰۰۰ نیروی نظامی روس در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

روسیه با استقرار ۲۰۰۰ نیروی نظامی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن مانور نظامی برگزار کرد.

 استقرار ۲۰۰۰ نیروی نظامی روس در جزایر مورد مناقشه با ژاپن
به گزارش فرتاک نیوز،

 روسیه با استقرار 2 هزار نیروی نظامی خود در جزایر تحت مناقشه با ژاپن مانور نظامی در این جزایر برگزار کرد. این اقدام روسیه درست چند روز بعد از آنکه  مسکو مسیر را برای راه‌اندازی اولین پایگاه هوایی نظامی‌ خود در این منطقه فراهم کرد، صورت گرفت.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال افزایش تعداد نیروهای نظامی خود در چهار جزیره موسوم به مجمع‌الجزایر "کوریل جنوبی" در روسیه و قلمروهای شمالی در ژاپن است.

 

این چهار جزیره در پایان جنگ جهانی دوم در نتیجه عملیات استقرار در جزایر کوریل به شوروی الحاق شد. تاکنون دو کشور به خاطر اختلاف نظر  بر سر این جزایر  نتوانستند به توافق صلح رسمی در این باره دست یابند.

 

این مناقشه ممکن است که سرمایه‌گذاری تعهد شده  از سوی ژاپن را به خطر بیندازد و تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق با ژاپن برای مقابله با قدرت اقتصادی و نظامی رو به رشد چین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

فیودور لوکیانوف، رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی، که مشاوره کاخ کرملین نیز است، گفت طرف ژاپنی ایده‌های غیر واقعی درباره چارچوب زمانی احتمالی برای این مسئله دارد.

 

وی افزود که حضور نظامی روسیه در این جزایر انتظارات برای رسیدن به توافق در این زمینه را کمرنگ می‌کند.

 

 حضور نظامی اخیر روسیه در جزایر تحت مناقشه با ژاپن بعد از آنکه دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه استقرار جنگنده‌های روسی را در این جزایر مورد تایید قرار داد، صورت گرفت. افزایش نیروهای نظامی روسیه در این جزایر در حالی صورت می‌گیرد که روابط مسکو و توکیو به خاطر گسترش استقرار سامانه دفاع موشکی روسی در خاک ژاپن تیره و تار شده است.

 

همچنین مدودف به وزارت دفاع روسیه اجازه استفاده از فرودگاه غیرنظامی در جزیره ایتوروپ  برای استقرار جنگنده‌های نظامی را داد. این جزایر در ساحل شمال شرقی هوکایدو، دومین جزیره بزرگ این کشور، واقع شده است. هنوز مشخص نیست آیا روسیه این جنگنده‌ها را به طور دائم در این جزیره مستقر کرده است یا نه. این جزایر در زمان جنگ سرد پایگاه هوایی شوروی بود.

 

روزنامه روسی کمرسانت به نقل از یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود نوشت این اقدام روسیه گزینه‌های بیشتری را در اختیار ارتش این کشور قرار می‌دهد. سفارت ژاپن در مسکو در واکنش به این اقدام روسیه اعلام کرد که این اقدام مسکو درتضاد با تلاش‌های ژاپن در مذاکرات است.

 

در بیانیه منتشره از سوی سفارت ژاپن همچنین آمده است اقدامات اخیر روسیه سبب تقویت قدرت نظامی روسیه در این جزایر خواهد شد و این با موضع ژاپن در این جزایر در تعارض است.

 

همچنین در نوامبر سال 2016 گزارش شد که روسیه سامانه‌های موشکی هسته‌ای را در جزیره کوریل مستقر کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۰۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان