//
کدخبر: ۷۴۶۴۶ //

احتمال اتحاد اوباما، کلینتون و اف‌بی‌آی علیه ترامپ

«چارلز اورتل» در مصاحبه با وال‌استریت از احتمال همدستی تیم‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سابق آمریکا علیه دونالد ترامپ خبر داد.

 احتمال اتحاد اوباما، کلینتون و اف‌بی‌آی علیه ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسناد محرمانه‌ای که اخیراً منتشر شده از احتمال همدستی دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، تیم «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه او و اداره فدرال آمریکا علیه کمپین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور خبر می‌دهد.

 

ادعا می‌شود این افراد از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی به عنوان وسیله ای برای جاسوسی از دستیاران ترامپ استفاده کرده‌اند. «چارلز اورتل» تحلیلگر وال‌استریت درباره افشای اسناد فوق با اسپوتنیک مصاحبه کرد.

 

اسناد محرمانه فوق را کمیته قضایی سنای آمریکا منتشر کرد که احتمال همدستی کمپین کلینتون، دولت اوباما و «کریستوفر استیل» مامور اطلاعاتی سابق انگلیس، و تشکیل دهنده «پرونده روسیه-ترامپ» را تقویت کرد.

 

این اسناد که پس از یادداشت «دوین نونس» نماینده کالیفرنیا از حزب جمهوری‌خواه، درباره سوءاستفاده احتمالی وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی از قانون نظارت بر اطلاعات خارجی به منظور قانونی جلوه دادن جاسوسی از دستیاران ترامپ، بحث و جدال‌ها دراین رابطه را وارد سطح جدیدی کرد.

 

شرایط پیش آمده باعث شده ترامپ به فکر تعیین یک بازرس ویژه دومی باشد که فعالیت‌های اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری در جریان انتخابات 2016 را بررسی کند.

 

چارلز اورتل که یک خبرنگار تحقیقی و تحلیلگر وال‌استریت است در چند سال گذشته درباره اتهاماتی که از زمان رقابت‎های انتخاباتی 2016 مطرح شده‌اند تحقیق کرده است. به گفته او، کاملا محتمل است که تیم کلینتون و دولت اوباما برای شکست دادن ترامپ تلاش کرده باشند.

 

اورتل گفت: اگر به پرونده‌های اف‌بی‌آی نگاهی بی‌اندازیم متوجه می‌شویم هیلاری کلینتون از 10 ژوئیه 2015 هدف اصلی اف‌بی‌آی بوده و جرائمی درباره او بررسی می‌شده که مجازات سنگینی داشته‌اند.

 

اورتل در این خصوص گفت: «اعضای ارشد اف‌بی‌آی به ویژه «جیمز کومی» رئیس سابق آن و مقامات ارشد دولت اوباما حتماً از این تحقیقاتی که به نتیجه نرسیدند خبر دارند. مطمئناً نامزدهای انتخاباتی عادی جرات نمی‌کنند در حالی که چنین پرونده‌هایی در جریان است به دنبال کسب عالی‌ترین پست دولتی آمریکا بروند. و احتمالاً حزب دموکرات از ترس افشاگری‌هایی که در زمان برگزاری رقابت‌های مقدماتی اتفاق می‌افتد از چنین نامزدی حمایت نمی‌کند».

 

سوال اینجاست که چرا با وجود چنین اتهاماتی و جریان داشتن تحقیقات علیه کلینتون، حزب دموکرات و اوباما حمایت کامل خود از او را اعلام کردند.

 

اورتل باور دارد برخی از مقامات اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا به خوبی از «توافق‌های فاسد» تیم‌های کلینتون و اوباما آگاه بوده‌اند. به گفته اورتل: «برخی از این مقامات به جای اینکه درباره همدستی این گروه‌ها تحقیق و آن را برملا کنند از آن سود برده‌اند. احتمالاً آنها باور داشتند اگر کلینتون رئیس‌جمهور شود به موقعیت خوبی دست پیدا می‌کنند و نه تنها مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند از کلینتون هم نقطه ضعفی در دست داشتند».

 

در یادداشت نونس آمده است: «استیل منبع قدیمی اف‌بی‌آی بوده است که کمیته ملی دموکرات‌ها 160 هزار دلار به او پرداخته تا اطلاعاتی درباره ارتباط ترامپ با روسیه در اختیار آنها قرار دهد».

 

مسئله بدتر این است که مجوز جاسوسی از دستیاران ترامپ فقط براساس یافته‌های بحث برانگیز استیل صادر شد. سوالی که پیش می‌آید این است که کلینتون و دموکرات‌ها برای رسیدن به اهداف خود چقدر هزینه کردند؟

 

به گفته اورتل امکان دارد وزارت دادگستری آمریکا قانونی بودن مجوز جاسوسی از «کارتر پیج» دستیار ترامپ را بررسی کند. از نظر این خبرنگار تحقیقی، مردم آمریکا حق دارند بدانند چه افشاگری‌هایی باعث شده که مجوز مذکور صادر شود. سوال دیگری که اورتل در مصاحبه‌های پیشین خود با اسپوتنیک مطرح کرده بود این است که چرا «راد روزنستاین» قائم مقام دادستان کل آمریکا، نتوانسته در یک دهه گذشته اشتباهات کلینتون را برملا کند؟!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان