//
کدخبر: ۷۳۹۰۳ //

واکنش دمشق به ادعاهای جدید آمریکا درباره استفاده از سلاح‌ شیمیایی

یک منبع در وزارت خارجه سوریه ضمن تکذیب ادعاهای جدید آمریکا درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی، هدف واشنگتن از این ادعاها را تشریح کرد.

واکنش دمشق به ادعاهای جدید آمریکا درباره استفاده از سلاح‌ شیمیایی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت که این وزارتخانه ادعاهای باطل آمریکا مبنی بر متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در غوطه شرقی دمشق را کاملا تکذیب می‌کند.

 

وی افزود: چنین اظهاراتی که صاحبان آن می‌گویند سندی برای اثبات آن در حال حاضر ندارند و مطرح کردن این ادعاها که دولت سوریه از گاز کلور و گاز سارین استفاده می‌کند، بار دیگر ثابت می‌کند که این اظهارات، دروغ‌هایی است که با استناد به روایت شرکای آمریکا در میدان مطرح شده است.

 

این منبع گفت: وزارت خارجه سوریه خاطرنشان می‌کند که شرکای سیاست‌های آمریکا، تروریست‌ها و قاتلانی هستند که خون مردم سوریه را بر زمین ریختند و با ارتکاب جنایاتی، زمینه دخالت‌های آمریکا و غرب در امور سوریه را فراهم کردند.

 

این مقام سوری اظهار داشت: وزارت خارجه سوریه تاکید می‌کند که ادعاهای آمریکا با تلاش‌هایی که برای پایان جنگ علیه سوریه و رسیدن به راه حل صلح‌آمیز بین سوری‌ها بدون دخالت خارجی صورت گرفته، همزمان شده است و همچنین این ادعاها بعد از شکست آمریکا و همپیمانانش در دیکته کردن تصمیمات خود علیه سوریه در شورای امنیت، مطرح شده است.

 

این منبع گفت: سوریه تاکید می‌کند آنچه رسانه‌های غرب درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مطرح می‌کنند، نسخه‌ای جدید از نیت‌های آمریکا و غرب برای بهانه‌ ترشی‌ به منظور ضربه زدن به سوریه به‌ویژه بعد از دستاوردهای تاریخی ارتش عربی سوریه در نبرد علیه تروریسم در سراسر کشور است.

 

وی افزود: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که مخالف استفاده از این نوع سلاح‌ها در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی است، زیر این امر با اصول اخلاقی سوریه در تضاد است و با این حقیقت که سوریه تمام ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی تحویل داده، منافات دارد.

 

این منبع در پایان گفت: جمهوری عربی سوریه بار دیگر تاکید می‌کند که ادعاهای اخیر غرب و آمریکا با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی که در برابر حملات ارتش عربی سوریه شکست خورده‌ و بدون هیچ بازدارنده‌ای از این سلاح‌ها برای از بین بردن مردم سوریه استفاده می‌کنند، مطرح شده است.

 

 دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه مدعی شد که دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه احتمالا در حال توسعه و بهینه‌سازی سلاح شیمیایی بسیار پیشرفته‌ای است.

مسئولان آمریکایی مدعی شدند که آثار حملات اخیر حاکی از آن است که سوریه به‌رغ توافق 2013 برای انهدام تسلیحات شیمیایی‌اش، این نوع سلاح را تولید می‌کند.

 

این مقام‌ها همچنین می‌گویند که احتمال قوی وجود دارد که دولت سوریه مقادیری از این تسلیحات را حفظ کرده است و لذا هر از چند گاهی به استفاده از تسلیحات شیمیایی در مقادیر کمتر از زمان حمله شیمیایی ماه آوریل ادامه می‌دهد.

 

دولت ترامپ یک بار در آوریل سال 2017 با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از تسلیحات شیمیایی، به پایگاه هوایی «الشعیرات» در ادلب حمله موشکی کرد.

 

این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دخالت در حمله شیمیایی به خان شیخون را تکذیب کرده و گفته بود این حمله «ساختگی» است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان