//
کدخبر: ۷۳۵۴۸ //

تداوم کمک های آمریکا به کشورهای میزبان پناهندگان

تداوم کمک های آمریکا به کشورهای میزبان پناهندگان«نانسی ایزو جکسون» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کمک های ایالات متحده به کشورهایی پذیرنده پناهندگان دیگر کشورها همچنان تداوم می یابد.

تداوم کمک های آمریکا به کشورهای میزبان پناهندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

از تارنمای خبری 'رادیو پاکستان'، 'نانسی ایزو جکسون' روز پنجشنبه در سفارت ایالت متحده آمریکا در اسلام آباد در پاسخ به یک روزنامه نگار گفت که کشورش همچنان به ارائه آنچه کمک های بشردوستانه به همه کشورهای میزبان پناهندگان از جمله پاکستان می نامد، ادامه می دهد.

 

بنا بر این گزارش، وی گفت که پاکستان در اقدامات خود برای ارائه مکان امن، خوراک و پناهگاه به پناهندگان افغان تنها نیست.

 

معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده تمامی تلاش ها و اقدامات خود را برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان افغان و ایجاد محیط امن برای آنان در کشورشان انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، کابینه دولت پاکستان شامگاه پنجشنبه - دیشب - مهلت رو به پایان برای بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان به کشور خود را تا 11 فروردین 97 (به مدت دوماه) تمدید کرد.

 

ضرب الاجل تعیین شده از سوی پاکستان برای خروج بیش از یک و نیم میلیون مهاجر افغان 'ثبت نام شده' در این کشور، روز گذشته 31 ژانویه (11 بهمن) تعیین شده بود اما با توجه به سفر هیات امنیتی دولت کابل به اسلام آباد و درخواست آنان برای تمدید دوباره مهلت اقامت پناهندگان، دولت پاکستان نیز آن را برای دوماه دیگر تمدید کرد.

 

'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر پاکستان مدیریت موضوع تمدید مهلت را برعهده دارد و براساس تصمیم کابینه ، به دستگاه های ذیربط پاکستان دستور داده شده تا این روند تا 11 فروردین 97 تمدید شود.

 

بر اساس این گزارش ، تمدید این ضرب الاجل تنها شامل آن دسته از مهاجران افغانستانی می شود که ثبت نام شده اند و کارت شناسایی دریافت کرده اند.

 

وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان نیز روز گذشته در ملاقات با معاون وزیر امور خارجه آمریکا بر اجرای طرح بازگشت مهاجران افغانستانی تأکید کرد.

 

«عبدالقادر بلوچ» وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان در ملاقات با «نانسی ایزو جکسون» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته که کشورش به دلیل حضور مهاجران افغانستانی با مشکلات زیادی مواجه است.

 

وی گفته است:برنامه ارائه شده از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای بازگشت آوارگان افغانستانی عامل موثری برای سرعت یخشی و آسان شدن خروج آن‌ها از پاکستان است.

 

نانسی جکسون نیز در آن دیدار با قدردانی از پاکستان برای میزبانی از مهاجران افغانستانی گفته است که آمریکا درباره رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستانی از پاکستان حمایت کرده و در سفر به کابل این موضوع را با مقامات افغانستان مطرح می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۵۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان