//
کدخبر: ۷۲۷۱۴ //

مسئول نا امنی شهر عدن، امارات است

«مدرم ابوسراج» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش انقلابی جنوب یمن یکشنبه شب به شبکه المیادین گفت: مسئول اصلی بحرانی شدن شرایط امنیتی در شهر عدن در جنوب کشور، امارات متحده عربی است.

مسئول نا امنی شهر عدن، امارات است
به گزارش فرتاک نیوز،

ابوسراج در بخش دیگری از گفت و گو خود ضمن درخواست از سازمان ملل متحد و شورای امنیت برای نجات مردم جنوب و تمامی بخش های یمن از جاه طلبی های عربستان و امارات، افزود: ابوظبی در صدد است، «طارق عفاش» را بر مردم جنوب یمن تحمیل کند.

وی اظهار داشت: حوادث جاری در عدن به وسیله عوامل مقام های ابوظبی روی داده است.

در همین حال «احمد بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی یمن حوادث جاری عدن را کودتای نیروهای شورای انتقالی جنوب علیه دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی خوانده است.

منابع خبری روز یکشنبه گزارش کردند، نیروهای رئیس جمهوری مستعفی مورد حمایت عربستان با نیروهای شورای انتقالی در جنوب یمن تحت حمایت امارات در عدن با یکدیگر درگیر شدند.

شورای انتقالی جنوب یمن یکشنبه هفته گذشته به منصور هادی یک هفته مهلت داد، کابینه «احمد بن دغر» نخست وزیر مستعفی این کشور را منحل کند.

این فرصت یک هفته ای امروز (یکشنبه) به پایان رسیده است.

شورای انتقالی جنوب در ماه می 2017 ( اردیبهشت/ خرداد 96) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است.

تشکیل جریان حکومت موازی تحت حمایت امارات در جنوب در مقابل دولت مستعفی یمن مورد حمایت عربستان، می تواند در روزهای آینده به تقابل ریاض و ابوظبی منجر شود که در طول سه سال گذشته، در کنار یکدیگر، سرکردگی ائتلاف عربی به یمن را یدک می کشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان