//
کدخبر: ۷۲۳۰۹ //

یک مسئول کرد: ادعای ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در عفرین فقط بهانه است

یک مسئول نیروی دمکراتیک سوریه(کردها)گفت: ادعاهای متجاوزان رژیم ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در عفرین این کشور بهانه ای برای تحقق طمع ورزی آنان است.

 یک مسئول کرد: ادعای ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در عفرین فقط بهانه است
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه های سوری به نقل از 'بهجت عبدو' در هیات دفاع خودگردان کردی اعلام کردند که نیروهای کرد سوریه حملات ترکیه و ارتش آزاد را در شهر عفرین در شمال غرب حلب مهار کردند و خسارت های فراوانی به آنان وارد شده است.

' عبدو' ادعاهای رسانه های ترکیه درباره بمباران مواضع یگان های نظامی کرد در عفرین سوریه توسط جنگنده های ترکی را دروغ خواند و گفت که این جنگنده ها فقط شهروندان عادی را قربانی کرده است.

 

وی افزود: ادعای متجاوزان ترک درباره ایجاد منطفه امن در داخل سرزمین های منطقه عفرین به طول 30 کیلومتر بهانه ای برای تحقق طمع ورزی ها و ادامه طرح های اشغالگری در سوریه است.

مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه حمیمیم نیز درباره تجاوز ترکیه اعلام کرد که وضعیت انسانی اهالی منطقه عفرین در این جنگ وخیم تر خواهد شد و تعداد آواره های سوری نیز افزایش می یابد.

وزارت خارجه سوریه شنبه گذشته تجاوز ترکیه به منطقه عفرین را به شدت محکوم کرد و این منطقه را جزء جدایی ناپذیر از خاک سوریه دانست و از جامعه جهانی خواست این تجاوز را محکوم و برای توقف فوری آن اقدام کند.

 

کردهای سوری شهر عفرین در شمال غرب این کشور که از 30 دی ماه گذشته هدف حملات ارتش ترکیه قرار گرفته اند، شب گذشته در بیانیه ای خواستار کمک دمشق در برابر تجاوز آنکارا به این منطقه شدند.

در بیانیه کردهای شمال سوریه آمده است: هدف ارتش ترکیه از حمله به منطقه عفرین تسلط بر بخش بیشتری از خاک سوریه است.

در ادامه این بیانیه از دولت سوریه خواسته شده است که به وظیفه خود در قبال عفرین و دفاع از مرزهای این کشور برابر حملات ارتش ترکیه عمل کند.

عملیات شاخه زیتون ترکیه از روز شنبه گذشته 20 ژانویه (30 دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.

 

دولت آنکار مدعی است، هدف از این عملیات، نابودی تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها است.

مقام های آنکارا، ی.پ.گ، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان