//
کدخبر: ۷۲۲۴۶ //

اظهارات ضد و نقیض وزیر خزانه داری امریکا درباره ارزش دلار

وزیر خزانه داری آمریکا که دو روز پیش ارزش پایین دلار را به نفع شرکت های آمریکایی توصیف کرده بود، در اظهاراتی متناقض دلار باارزش را در راستای منافع آمریکا دانست.

 اظهارات ضد و نقیض وزیر خزانه داری امریکا درباره ارزش دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا درحالی که دو روز پیش در اجلاس داووس سوئیس پایین بودن ارزش دلار را به نفع شرکت های آمریکایی دانسته بود، امروز جمعه اظهارات متناقضی بیان کرد.

 

سخنان دو روز پیش 'منوچین' که در میان انتقادات شدید باعث افت بیشتر ارزش دلار شده بود، از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز توجیه شد. او گفت : این تعبیر از اظهارات منوچین استخراج شده است.

 

منوچین اما در اظهاراتی کاملا متناقض امروز گفت: در طولانی مدت ارزش بالای دلار در راستای منافع آمریکا است.

 

وی که با شبکه خبری سی ان بی سی گفت وگو می کرد تصریح کرد که سخنانش در تطابق با اظهارات قبلی او است.

 

 اظهارات پیشین منوچین که شگفتی سرمایه گذاران حاضر در اجلاس را به دنبال داشت، درحالی است که بیشتر وزیران خزانه داری آمریکا در دو دهه گذشته ارزش بالای دلار را در راستای منافع این کشور می دانستند.

 

سخنان منوچین می تواند نشانه آماده شدن دولت ترامپ برای پایین آوردن ارزش دلار به منظور تقویت صادرات و افزایش توان رقابتی کالاهای آمریکایی در بازار جهانی باشد.

 

در همین حال، برخی رسانه ها از تداوم افت ارزش دلار با شیب بیشتر پس از اظهارات منوچین خبر دادند. ارزش دلار به کم ترین میزان خود در سه سال گذشته رسیده است.

 

برخی رسانه ها نیز این موضوع را تقلید از سیاست چین در پایین نگه داشتن ارزش یوآن توصیف کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان