//
کدخبر: ۷۲۲۲۱ //

نقشه آمریکا برای تجزیه سوریه فاش شد

آمریکا در جریان نشست صلح سوری در وین سندی را به نماینده سازمان ملل ارائه کرده که در آن سخن از تجزیه سوریه و لزوم قرار گرفتن آن تحت قیمومیت بین المللی به میان آمده است.

نقشه آمریکا برای تجزیه سوریه فاش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از المیادین، ایالات متحده آمریکا در جریان مذاکرات صلح سوریه در وین، سندی را به نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ارائه کرده است. این در حالی است که سند مذکور، پس از نشست اخیر «گروه واشنگتن» به شماری از طرف‌های تاثیرگذار در بحران سوریه ارائه شده است.

 

بر اساس این گزارش، طبق شواهد و قرائن، سند ارائه شده از سوی ایالات متحده آمریکا با قطعنامه‌های بین‌المللی به‌ویژه قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت در تعارض آشکار است. این سند در برگیرنده جزئیاتی از اختیارات رئیس‌جمهور، دولت، حکومت‌های محلی، دستگاه قضایی، امنیتی و پارلمان است.

 

در این سند همچنین بند‌هایی درباره روند برگزاری انتخابات و چگونگی تشکیل کمیته‌های نظارت، آمده است.

 

در سند مذکور سخنی از کناره‌گیری اسد و تشکیل هیئت دولت انتقالی سخنی به میان نیامده، اما در آن به تجزیه سوریه تحت عنوان تشکیل حکومت‌های محلی با برخورداری از اختیارات زیاد، اشاره شده است.

 

آمریکا در این سند خواستار قرار گرفتن سوریه تحت قیمومیت بین المللی شده است. این سند همچنین دربرگیرنده بند‌هایی در خصوص سلب اختیارات ریاست‌جمهوری و تبدیل شدن آن به ریاست‌جمهوری صوری و افتخاری است.

 

بر اساس این سند، تعیین نخست‌وزیر و وزرا به موافقت رئیس‌جمهور متکی نیست، و رئیس‌جمهور نمی‌تواند پارلمان را منحل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان