//
کدخبر: ۷۲۰۸۶ //

نماینده سوئد در سازمان ملل خواستار احترام همه کشورها به قطعنامه شورای امنیت درباره قدس شد

نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد، دو کشور را تنها راه حل بحران در سرزمین های اشغالی دانست و خواستار احترام همه کشورها به قطعنامه شورای امنیت درباره قدس شد.

نماینده سوئد در سازمان ملل خواستار احترام همه کشورها به قطعنامه شورای امنیت درباره قدس شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 اولوف اسکوگ روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع فلسطین و خاورمیانه برگزار شد بر تعهد کشورش در پایداری بر راه حل دو کشور در سرزمین های اشغالی تاکید کرد و گفت: هیچ جایگزین دیگری برای این راه حل وجود ندارد.

اسکوگ افزود: فقط یک راه حل دو جانبه، بر اساس پارامترها و قوانین بین المللی شناخته شده و قطعنامه های مربوط به این شورا می تواند دستیابی به امنیت و صلح شایسته هر دو مردم را محقق سازد.

وی شرایط این منطقه را رو به وخامت توصیف کرد و ادامه داد: شهرک سازی سریع، مشکلات اجماع بین المللی در مورد وضعیت قدس و کاهش فضای مدنی در اسرائیل و فلسطین، همچنان چشم انداز صلح را تضعیف می کند.

سفیر سوئد در سازمان ملل متحد تاکید کرد: گسترش سریع شهرک سازی ها از جمله در قدس شرقی و تکه تکه شدن تدریجی کرانه باختری، به شدت تلاش ها را برای باز شدن روند صلح و پایداری راه حل دو کشور، تضعیف می کند.

اسکوگ، شهرک سازی ها را نقض آشکار حقوق بین الملل و قطعنامه های این شورا از جمله آخرین قطعنامه آن 2334 دانست و اضافه کرد: موضع اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی بیان شد. قدس پایتخت هر دو خواهد بود.

وی تصریح کرد ما از تمامی کشورهای عضو، خواستار ادامه احترام به توافق بین المللی درباره قدس هستیم که در قطعنامه 478 شورای امنیت از جمله در مورد محل نمایندگی های دیپلماتیک تا زمانی که وضعیت نهایی قدس حل نشده است، تجلی یافته است.

نماینده سوئد در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع کمک به آوارگان فلسطینی هم اشاره کرد و گفت در حال حاضر حدود 5 میلیون نفر از فلسطینیان آواره هستند و تحت کمک های «آژانس کاریابی و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی» (UNRWA) بودند تا به یک راه حل ماندگار برای آوارگان دست یابند.

اسکوگ اظهار کرد متاسفانه هنوز منتظر آن روز هستیم و به همین دلیل است که ما باید از طریق آنروا مسئولیت خود را برای پناهندگان فلسطینی ادامه دهیم.

دولت دونالد ترامپ، کمک به این نهاد بین المللی را قطع کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان