//
کدخبر: ۷۱۹۰۴ //

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله به دفتر حمایت از کودکان جلال آباد را که متعلق به یک سازمان مردمی بین المللی است، محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در جلال آباد افغانستان را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آنتونیو گوترش روز چهارشنبه با انتشار پیامی با مجروحان و خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد و گفت سازمان های بشردوستانه، کمک های حیاتی به مردان، زنان و کودکان آسیب پذیر ارائه می کنند.

 

وی تاکید کرد: کارکنان و اماکن این سازمان ها هرگز نباید مورد حمله قرار گیرد. همه طرف های درگیر در افغانستان بر اساس قوانین بین المللی متعهد به حفظ جان غیر نظامیان و کارکنان امور بشردوستانه هستند.

 

سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد در جریان حمله انتحاری و افراد مسلح به دفتر موسسه بین المللی کمک به کودکان افغان که در منطقه سوم شهر «جلال آباد» مرکز این استان انجام شد ؛ دو کشته و 12 زخمی برجای گذاشت.

 

چهار مهاجم ساعت 9 و 30 دقیقه امروز چهارشنبه به این موسسه که در خیابانی متراکم از دوایر دولتی است حمله کردند و ابتدا با انفجاری انتحاری راه ورودی گشوده و پس از آن مهاجمان مسلح داخل شدند.

 

تاکنون تنها کشته شدن یک نظامی و یک غیر نظامی در این حمله تایید و 12 زخمی نیز شامل یک سرباز و 11 غیر نظامی به بیمارستان منتقل شدند.

 

دفتر حمایت از کودکان یک نهاد غیر دولتی بین‌المللی است که در 120 کشور جهان از سال 1919 تاکنون فعالیت دارد، این نهاد از سال 1976 تاکنون در افغانستان فعالیت می کند و اکنون در 16 استان این کشور فعال است.

 

براساس گزارش این موسسه حدود 700 هزار کودک در افغانستان تحت پوشش این نهاد خیریه قرار دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۱۹۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان