//
کدخبر: ۶۸۸۴۲ //

گارد ملی روسیه نیروی ضربت ضد پهپاد تشکیل می‌دهد

روسیه قصد دارد نیروی ضربت ویژه برای مقابله با پهپاد تشکیل دهد که احتمالا در ترکیب با گارد ملی روسیه ایجاد می‌شود و در مقرهایی با درجه اهمیت ملی مستقر می‌شود.

گارد ملی روسیه نیروی ضربت ضد پهپاد تشکیل می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ملیکوف، معاون اول سرویس‌های فدرال نیروهای گارد ملی در مصاحبه‌ای گفت: نیروی ضربت ویژه برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین احتمالا با مشارکت گارد ملی روسیه شکل می‌گیرد.

 

ملیکوف در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که امروز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: ما تشکیل گروه‌هایی در داخل نیروهای ضربت ویژه برای آزمایش مدل‌های تجربی تجهیزات مقابله با سیستم‌های پهپادی را در نظر داریم. نیروهای مرکز ویژه این مساله را به صورت اشتراکی با وزارت دفاع، سرویس امنیت فدرال(اف‌اس‌بی) و سرویس گارد فدرال(اف‌اس‌او) بررسی می‌کنند.

 

براساس این گزارش، تجهیزات ویژه برای مقابله با پهپادها احتمالا در سایت‌هایی با اهمیت ملی مانند تاسیسات هسته‌ای مستقر می‌شوند.

 

وزارت دفاع روسیه دوشنبه اعلام کرد، تلاش‌ تروریست‌ها برای حمله به تاسیسات نظامی روسیه در سوریه با پهپادهای مسلح در ششم ژانویه خنثی شد. ۱۰ پهپاد پایگاه هوایی الحمیمیم را هدف گرفتند و سه پهپاد به سمت پایگاه دریایی طرطوس رفتند. سه مورد از ۱۳ پهپاد در یک منطقه کنترل‌ شده خارج از این پایگاه هدف قرار گرفتند و سه پهپاد بر اثر اصابت به زمین منفجر شدند و هفت پهپاد دیگر با سیستم‌های دفاع هوایی معمول موسوم به پانتسیر-اس منهدم شدند.

 

گرچه روسیه اعلام کرده که این حمله ناکام بوده اما تصاویر منتشر شده از سوی مخالفان سوری نشان می‌دهد که برخی جنگنده‌های روسی مستقر در سوریه آسیب دیده‌اند. روسیه حتی آمریکا را نیز به دست داشتن احتمالی در این حمله متهم کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آن حمله ناکام اولین حرکت تروریست‌ها برای استفاده از فناوری‌های هدایت‌شونده مدرن در ماهواره جی‌پی‌اس بود؛ پهپادهای مذکور که در این حمله استفاده شدند قابلیت اجرای حملاتی در برد حدود ۱۰۰ کیلومتر را داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۸۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان