//
کدخبر: ۶۷۹۵۶ //
با دستور پوتین

لغو ممنوعیت پروازهای مسافربری میان روسیه و مصر

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با امضای حکمی ممنوعیت پروازهای مسافربری میان روسیه و مصر را که از حدود دو سال پیش متوقف شده بود، لغو کرد.

 لغو ممنوعیت پروازهای مسافربری میان روسیه و مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

این حکم پوتین پنجشنبه در پورتال اخبار رسمی روسیه منتشر و مطابق آن اجازه آغاز پروازهای مسافری میان روسیه و مصر داده شد.

 

شبکه تلویزیونی «رن.تی.وی» روسیه با اشاره به این حکم رئیس جمهوری روسیه گفت: ولادیمیر پوتین با این حکم توصیه به تورگردانان روس برای خودداری از سازماندهی تورهای مسافرتی به مصر را لغو کرد.

 

روسیه و مصر 24 آذر ماه پروتکل ازسرگیری پروازها میان دو کشور را امضا کردند که بر اساس آن پروازهای هواپیماها به مقصد دو کشور پس از دو سال تعلیق ازسرگرفته می شود.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماکسیم سوکولوف» وزیر حمل و نقل روسیه و «شریف فتحی» وزیر پروازهای مسافربری مصر، این پروتکل همکاری را امضا کردند.

 

بر اساس اطلاعات وزارت حمل و نقل روسیه، ماکسیم سوکولوف در مراسم امضای این سند گفت که امیدوار است طرح های همکاری میان روسیه و مصر با موفقیت اجرا شود.

 

شریف فتحی وزیر پروازهای مسافربری مصر نیز گفت که ارتباط هوایی میان مسکو و قاهره از روز اول ماه فوریه 2018 (12 بهمن ماه 96) برقرار خواهد شد.

 

وزارت حمل و نقل روسیه همچنین اعلام کرد: پروتکل از سرگیری پروازها میان روسیه و مصر پس از 30 روز به اجرا در می آید.

 

دولت روسیه در سال 2015 در پی تقویت احتمال سقوط هواپیمای مسافربری روسی بر اثر انفجار بمب، پرواز هواپیماهای مسافربری به مصر و بالعکس را متوقف کرده بود.

 

در همان ایام یک گروه وابسته به گروه تروریستی داعش در مصر مسئولیت سقوط هواپیمای ایرباس ای 321 آن کشور که در مسیر شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ روسیه پرواز می کرد و در صحرای سینا سقوط کرده بود را برعهده گرفته بود.

 

در آن حادثه تروریستی همه 224 سرنشین این هواپیما جان باختند.

تروریست ها اعلام کرده بودند که آن هواپیما را به تلافی حملات هوایی روسیه در سوریه ساقط کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان