//
کدخبر: ۶۷۴۶۷ //

کشته شدن ۴۳۳ نفر در سال ۲۰۱۷ میلادی در لیبی

کمیته ملی حقوق بشر لیبی امروز دوشنبه اعلام کرد در سال 2017میلادی،433 لیبیایی در نقاط مختلف این کشور کشته شدند.

کشته شدن 433 نفر در سال 2017 میلادی در لیبی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل ازپایگاه خبری روزنامه «الشروق » مصر ، کمیته ملی حقوق بشر لیبی در گزارش سالانه خود اعلام کرد از میان 433 فرد کشته شده، 79 تن کودک و 10 نفر زن بوده اند.

 

بر اساس این گزارش، 157 نفر از این کشته ها غیر نظامیانی بودند که بر اثر انفجار بمب و مین در شهرهای بنغازی، درنه و سرت جان خود را از دست دادند.

 

کمیته ملی حقوق بشر لیبی افزود: در سال 2017 میلادی ،143 نفر به صورت غیر قانونی بازداشت و 186 نفر نیز در این سال ربوده شدند.

 

این کمیته همچنین 34 مورد حمله به خبرنگاران، فعالان و مدافعان حقوق بشر و همچنین بازداشت غیر قانونی آن ها و شکنجه شان ثبت کرد.

 

بر اساس این گزارش در سال 2017میلادی ، 17 بار به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها در شهرهای بنغازی،سبها، الزاویه، طرابلس، ورشفانه و درنه حمله صورت گرفت و این حملات جان پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و همچنین بیماران را به خطر انداخت.

 

لیبی از زمان سقوط حکومت قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است. این هرج و مرج سبب تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است و داعش نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در این کشور دارد.

 

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی(دولت موقت) به ریاست «عبدالله الثنی » . ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز شخصیتی قدرتمند و مورد تایید پارلمان لیبی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان