//
کدخبر: ۶۶۸۹۳ //

تلاش دیپلماتیک فلسطین برای تحریم کشورهای همسو با تصمیم ترامپ

وزارت خارجه فلسطین قصد دارد در تلاشی دیپلماتیک از کشورهای اسلامی و اتحادیه عرب بخواهد تا کشورهایی که سفارتشان در فلسطین اشغالی را به قدس منتقل می کنند، تحریم شوند.

 تلاش دیپلماتیک فلسطین برای تحریم کشورهای همسو با تصمیم ترامپ
به گزارش فرتاک نیوز،

این قطعنامه که در اجلاس اتحادیه عرب در سال 1980 میلادی در امّان پایتخت اردن تصویب شد، از همه کشورها می خواهد از ایجاد دفاتر دیپلماتیک و سفارتخانه در شهر قدس خودداری کنند.

 

وزیر خارجه فلسطین در نظر دارد از عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، عمان و مغرب بخواهد در راستای این قطعنامه، روابط سیاسی و اقتصادیشان را با کشورهایی که سفارتشان در فلسطین اشغالی را به قدس منتقل می کنند، قطع کنند.

 

به گفته ریاض المالکی، در صورتی که کشورهای عرب به صورت هماهنگ گواتمالا را تحریم کنند، این کشور بخش مهمی از صادراتش را از دست می دهد.

 

گواتمالا چند روز پس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس اعلام کرد که سفارتش در فلسطین اشغالی را به قدس منتقل می کند.

 

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وزیر خارجه خود خواسته که با کشورهایی که اسرائیل در حال مذاکره برای انتقال سفارتشان به قدس است، تماس برقرار کرده و خواهان خودداری از این اقدام شود.

 

 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذر در سخنانی که واکنش جهانیان را به دنبال داشت، ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از وزارت خارجه خود خواست برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس آماده شود.

 

به دنبال این امر، روز دوشنبه 27 آذر مصر قطعنامه ای برای لغو تصمیم ترامپ به شورای امنیت پیشنهاد کرد که با وجود موافقت 14 عضو این شورا، از سوی آمریکا به عنوان تنها مخالف وتو شد.

 

این قطعنامه سپس در روز پنجشنبه 30 آذر در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد که طی آن 128 کشور رای موافق و تنها رژیم صهیونستی و آمریکا به همراه 7 کشور نه چندان مهم رای مخالف دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان