//
کدخبر: ۶۶۶۸۷ //

عقب نشینی عملیات نظامی ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل دمشق

ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در سوریه از تصمیم خود برای عقب نشینی از انجام عملیات نظامی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه خبر داد.

عقب نشینی عملیات نظامی  ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل دمشق
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، نماینده ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در سوریه از تصمیم این ائتلاف برای قطع انجام عملیات نظامی خود در مناطق تحت کنترل دولت سوریه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، نماینده ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: ما به جلوگیری از درگیری با روس ها ادامه خواهیم داد، اما مایل به ادامه عملیات نظامی در مناطق تحت کنترل اسد نیستیم.

 

لازم به ذکر است مقام های عالی رتبه روسیه مکررا نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا را به نقض بین المللی قوانین مرزی سوریه و ورود غیرقانونی به داخل خاک این کشور متهم کرده و از نیروهای آمریکایی خواسته اند تا هرچه سریعتر خاک سوریه را ترک کنند.

 

این تصمیم ائتلاف درحالی صورت می گیرد که نیروهای نظامی آمریکایی از سال ۲۰۱۵ به صورت غیرقانونی و بدون اجازه دولت مشروع و قانونی سوریه در داخل خاک این کشور حضور داشته و همواره به ابعاد مختلف جنگ علیه تروریسم دامن زده اند.

 

ترکیه نیز آمریکا را متهم کرده که با کمک تسلیحاتی به گروه های تروریستی کردی مخالف ترکیه، به تقویت مواضع آنها در سوریه و اشاعه تروریسم در این کشور کمک می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان