//
کدخبر: ۶۵۲۱۷ //

شرط و شروط آلمان برای تداوم کمکهای مالی به عراق

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، تداوم کمک های مالی به عراق را منوط به حل اختلافات دولت مرکزی با اقلیم کردستان بر سر مسئله استقلال این منطقه دانست.

به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از "دویچه وله" آلمان، برلین ادامه کمک های مالی کشورش به عراق را منوط به این مسئله دانست که دولت مرکزی عراق اختلافات خود با کردها در شمال این کشور را حل کند.

 

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان بر آمادگی کشورش برای ادامه کمک های برلین به عراق و اقلیم کردستان در شمال این کشور تاکید کرده و البته آن را منوط به شرایطی دانست.

 

"گابریل" که قبل از دیدار با "نچیروان بارزانی"، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بر این مسئله تاکید کرد که آلمان از سال 2014 بیش از یک میلیارد یورو برای کمک های انسان دوستانه، توسعه و پایداری به عراق پرداخته است. ما می خواهیم که به این کمک ها ادامه دهیم اما این منوط به این مسئله است که عراق به صورت صلح آمیز و دموکراتیک بر اختلافات و تنش های داخلی خود غلبه کند و ما از شرایط متشنجی که در آن قرار داریم خارج شویم.

 

بارزانی نیز از کمک هایی که آلمان تا به حال به اقلیم کردستان عراق داشته تشکر کرده و اعلام کرد که کردها می خواهند اختلافات با دولت مرکزی بغداد را از راه گفت وگو حل کنند. هر دو طرف باید اراده و خواست خود برای این منظور را نشان دهند. وی از آلمان خواست که نقش قدرتمندانه تری را در راستای میانجی گری برای حل اختلافات بین کردها و دولت مرکزی عراق بر عهده گیرد.

 

کردهای عراق اواخر سپتامبر گذشته در یک همه پرسی به جدایی از دولت مرکزی عراق رای مثبت دادند. دولت مرکزی عراق این همه پرسی را به رسمیت نشناخته و به دنبال آن نیروهای امنیتی عراق به اربیل رفتند.

 

نچیروان بارزانی نیز از دولت آلمان برای عملیات ارتش  این کشور در شمال عراق تشکر کرد. تا امروز حدود 150 نیروی ارتش آلمان در نزدیکی پایتحت اقلیم کردستان عراق در نزدیکی شهر اربیل مستقر هستند و به نیروهای نظامی کرد موسوم به پیشمرگه برای مبارزه با داعش آموزش نظامی می دهند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان