//
کدخبر: ۶۳۱۶۴ //

برادر زاده علی عبدالله صالح در یمن کشته شد

«طارق محمد عبدالله صالح» فرمانده نیروهای حزب کنگره مردمی یمن که پس از کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین این کشور، بسیاری وی را جانشین عمویش می دانستند، روز سه شنبه در درگیری با نیروهای انصارالله یمن کشته شد.

 برادر زاده علی عبدالله صالح در یمن کشته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در بیانیه ای که کنگره مردمی یمن منتشر کرد، ضمن تایید خبر کشته شدن فرمانده نیروهایشان، اعلام کرد: طارق محمد عبدالله صالح پس از آن که از ناحیه کبد، ترکش خورد، به بیمارستان آلمانی ها منتقل شده بود.

 

این شبکه خبری همچنین مدعی شد: «محمد عبدالله القوسی» و «صلاح علی عبدالله صالح» به عنوان دیگر رهبران حزب کنگره مردمی یمن نیز همچنان مفقود هستند.

 

وزارت کشور یمن روز دوشنبه خبر کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین این کشور را تایید کرد.

 

عبدالله صالح روز دوشنبه 4 دسامبر ٢٠١٧ ( 13 آذر) در حالی که با سران حزب کنگره مردمی یمن از صنعا عازم استان مأرب (در حال فرار به سوی امارات) بود، به همراه شماری از همراهانش کشته شد.

 

مهاجمان عبدالله صالح درحالی که با 20 دستگاه خودرو کاروان وی را تعقیب می کردند، او را از خودرویش پیاده و تیرباران کردند.

 

منابع خبری همچنین اعلام کردند طارق العواضی معاون دبیرکل حزب کنگره نیز به همراه عبدالله صالح به قتل رسیده و سرتیپ خالد پسر صالح نیز بازداشت شده است.

 

صالح حدود 33 سال در یمن حکومت کرد و حکومتی دیکتاتوری همچون صدام را در این کشور پایه گذاری نمود؛ وی عملا عامل رژیم آل سعود در یمن و مجری دستورات سعودی در یمن بود که در سال 2012 طی انقلاب مردمی در این کشور کنار گذاشته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان