//
کدخبر: ۶۲۰۰۸ //

روابط و همکاری ایران و چین وارد مرحله جدیدی شده است

معاون انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی با اشاره به قدمت روابط دو کشور ایران و چین گفت: روابط و همکاری دو کشور ایران و چین وارد مرحله جدیدی شده است.

 روابط و همکاری ایران و چین وارد مرحله جدیدی شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

'لین یی' روز سه شنبه در هشتمین همایش انجمن دوستی چین و ایران در پکن با اشاره به ظرفیت جاده ابریشم جدید گفت: جاده ابریشم قدیم از زمان قدیم تاکنون دو تمدن تاریخی را به هم وصل کرده بود و اکنون این جاده ابریشم جدید ظرفیت بزرگی برای استمرار روابط دو کشور است.

 

وی گفت: دو کشور ایران و چین دارای تاریخ و تمدن کهن هستند و این روابط در عصر جدید باید تقویت شود.

 

معاون انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی با اشاره به دیدار سال گذشته رییس جمهوری چین از ایران گفت: دو طرف در این سفر در بیانیه مشترک پایانی خود، ایجاد روابط در سطح راهبردی جامع را تایید و بر توسعه روابط مبتنی بر توسعه جاده ابریشم تاکید کردند که بیانگر توسعه روابط سیاسی دو کشور است.

 

وی گفت: برای گسترش و استمرار روابط دو کشور باید به طور فعال تلاش کنیم و امیدواریم با همکاری شما این نشست ها تداوم داشته باشد.

 

'لین' افزود: با گسترش روابط اقتصادی دو کشور روابط فرهنگی دو کشور هم گسترش یافته است و اکنون انجمن دوستی به عنوان نماینده دو کشور بزرگ و متمدن، نیروی محرکه تقویت روابط دو کشور شده است.

 

وی گفت: انجمن دوستی دو کشور سالهاست با برگزاری برنامه های متنوع به تقویت روابط دو کشور کمک کرده است و بستر مناسبی برای همکاری و تعامل مردم چین و ایران فراهم ساخته است.

 

در حاشیه این همایش دو نشست گفت وگوی همکاری های تجاری و فرهنگی برگزار شد.

 

به گفته وی ، اکنون نیز همه شما که شاهد دوستی و همکاری سنتی بین ایران و چین بودید شاهد همکاری برد - برد دو کشور در عصر جدید خواهید بود.

 

وی افزود: ما می خواهیم با ایران کار کنیم و روابط تاریخی میان دو کشور تداوم داشته باشد و به نمایندگی از انجمن دوستی چین و کشورهای خارجی اعلام می کنم دوستان ایرانی قابل اعتمادترین شریک برای چین هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین در دو ماه گذشته گفت: این کنگره نه تنها مسیر ساختن چین را به سوی یک کشور مدرن سوسیالیست روشن کرد بلکه بسیاری از مسایل چین و جهان را هم پاسخ داد.

 

به گفته وی ، این کنگره همه را به ساختن جامعه بشری مشترک فراخواند و کشورهای عضو جاده ابریشم را به ایجاد همکاری های بین المللی تشویق کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان