//
کدخبر: ۶۱۸۴۱ //

پایان تحصن در پایتخت پاکستان در پی استعفای وزیر دادگستری

سخنگوی یک گروه تندرو پاکستانی که اعضایش در شهر اسلام آباد در اعتراض به اقدام یک وزیر دولت این کشور متحصن شده‌اند، امروز (دوشنبه) اعلام کرد با توجه به این که دولت با درخواست‌های آنها موافقت و وزیر مذکور استعفا کرده، قرار است به این تحصن چندین هفته‌ای خود پایان دهند.

پایان تحصن در پایتخت پاکستان در پی استعفای وزیر دادگستری
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که در دو روز گذشته با مداخله پلیس به منظور پایان دادن به این تحصن در شهر اسلام آّباد، هفت تن در درگیری‌ها کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند. به دنبال این مداخله پلیس دامنه اعتراضات به دیگر شهرهای پاکستان نیز کشیده شد.

 

اعجاز اشرفی، سخنگوی این گروه موسوم به "تحریک لبیک" گفت: خواسته اصلی ما مورد موافقت قرار گرفت. دولت قرار است استعفای زاهد حمید، وزیر دادگستری را اعلام کند و پس از آن ما به تحصن خود پایان خواهیم داد.

 

امروز همچنین شبکه تلویزیونی پی.تی.وی پاکستان گزارش داد که زاهد حمید استعفا کرده است. همچنین رسانه‌ها گزارش دادند که نیروهای امنیتی نیز کانتینرهایی را که برای محاصره منطقه اصلی تحصن معترضان کار گذاشته بودند، جمع آوری کرده‌اند.

 

در عین حال دولت پاکستان روز شنبه خواهان مداخله ارتش برای مقابله با این معترضان بعد از شکست عملیات پلیس شده بود اما خبری از سربازان ارتش در محل اعتراضات نشد.

 

این معترضان که در بزرگراه فیض‌آباد در نزدیکی اسلام‌آباد، دست به تحصن زدند زاهد حمید، وزیر دادگستری، را به توهین به مقدسات متهم کرده‌اند و خواهان برکناری او شده بودند.

 

معترضان، وزیر دادگستری را به خاطر حذف لقب پیامبر اسلام (ص) -عبارت "خاتم الانبیا"- در متن قسم نمایندگان جدید مجلس مورد انتقاد قرار داده و به توهین به مقدسات متهم کرده‌اند.

 

زاهد حمید با عذرخواهی از بابت حذف این قسمت، آن را ناشی از یک خطای سهوی دانسته ولی عذرخواهی وی تاثیری در آرام شدن اوضاع نداشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان