//
کدخبر: ۶۱۷۹۶ //

تلاش های ادامه دار پوتین برای حل مساله سوریه

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل مساله سوریه ادامه خواهد داد.

تلاش های ادامه دار پوتین برای حل مساله سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» گفت: رئیس جمهوری روسیه ماراتن دیپلماتیک گسترده ای برای حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه انجام داد و در آینده نیز به این اقدامات ادامه خواهد داد.

پسکوف یادآوری کرد که در بیست و دوم ماه نوامبر (اول آذر ماه) رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در سوچی نشستی را برگزار و در آن پیروزی های به دست آمده در مبارزه مشترک با تروریسم در سوریه و آغاز مرحله جدیدی در حل و فصل بحران در این کشور را اعلام کردند.

وی ادامه داد: گام بعدی برای حل مساله سوریه، برگزاری کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در سوچی است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، ولادیمیر پوتین پیش از برگزاری نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد و این ملاقات سهم بزرگی در موفقیت نشست سوچی داشت.

حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه هفته گذشه در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه دیدار و بر حمایت از روند مذاکرات سوری و پایبندی به حل و فصل سیاسی مسائل این کشور تاکید کرده و در بیانیه مشترکی نیز که در پایان دیدار صادر شد، از جمله عزم سه کشور برای مبارزه با گروه های تروریستی و مخالفت با مداخله در امور داخلی این کشور و کمک به حل و فصل سیاسی آن از راه مذاکره طرف های سوری اعلام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان