//
کدخبر: ۶۱۰۶۹ //

کره شمالی منتظر تحریم های جدیدی از طرف آمریکا باشند!

'دولت دونالد' ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در چارچوب تلاش ها برای افزایش تحریم ها و فشارها علیه 'پیونگ یانگ' سه شرکت تجاری چینی و چند کمپانی و کشتی کره شمالی را تحریم کرد.

کره شمالی منتظر تحریم های جدیدی از طرف آمریکا باشند!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه، یک فرد چینی، سیزده شرکت و بیست فروند کشتی را تحریم کرد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: این تحریم ها شامل شرکت هایی است که در تجارت چند صد میلیون دلاری با کره شمالی نقش داشته اند. ما شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل و کشتی های آنها را که تجارت کره شمالی و رفتارهای نمایشی فریبکارانه را تسهیل کرده اند، تحریم می کنیم.

سه شرکت چینی که 650 میلیون دلار کالا به کره شمالی صادر کرده و یکصد میلیون دلار از کره شمالی صادر کرده اند، تحریم شده اند. این کالاها شامل رایانه، سنگ آهن، روی و سایر مواد معدنی است.

این تحریم ها درحالی است که ترامپ روز دوشنبه کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد. وی گفت که تحریم های «بسیار بزرگی» علیه پیونگ یانگ آماده شده است.

کره شمالی در نیمه دوم سال 2017 فعالیت ها روی برنامه هسته ای خود را افزایش داده و موشک های بالستیک قاره پیما آزمایش کرده که می تواند به سرزمین اصلی آمریکا برسد. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز تحریم هایی علیه پیونگ یانگ تصویب کرده است.

تحلیلگران می گویند که فرمان اجرایی جدید ترامپ این اجازه را به وزارت خزانه داری می دهد تا مانع استفاده کره شمالی از نظام بانکی جهانی شود. این فرمان همچنین این مجوز را به آمریکا می دهد تا کشتی ها و هواپیماهایی را که در کره شمالی توقف می کنند، تحریم کند.

تحریم های چند ساله علیه کره شمالی نتوانسته برنامه هسته ای این کشور را مختل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان