//
کدخبر: ۶۱۰۳۲ //

باج‌گیری ۱۰۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان

شاهزاده‌های زیادی در عربستان به دستور بن‌سلمان بازداشت شدند، اکنون خبر‌ها حاکی از آن است که این شاهزادگان برای آزاد شدن ۱۰۰ میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد.

باج‌گیری ۱۰۰ میلیارد دلاری ولیعهد عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

مقامات عربستان پیش‌بینی کردند که دولت این کشور ۱۰۰ میلیارد دلار از تسویه حساب با شاهزادگان بازداشتی بدست خواهد آورد.

 

یک مقام بلندپایه سعودی به بلومبرگ گفته به شاهزادگان بازداشتی پیشنهاد شده برای اجتناب از محاکمه توافقاتی انجام دهند. میزان پولی که قرار است این شاهزادگان پرداخت کنند، بر اساس مقدار پولی هست که مقامات عربستان معتقدند این شاهزادگان به طور غیر قانونی جمع کرده اند.

 

البته این تسویه‌حساب فقط شامل شاهزادگان دربند نمی‌شود بلکه حتی کسانی که هنوز بازداشت نشده‌اند قرار است برخی از اموالشان را به دولت تحویل دهند.

 

در همین رابطه، جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی، در توئیتر خود نوشت: در حال حاضر بدون سروصدا تسویه‌حساب‌های میلیاردی با تعدادی از شاهزادگان بلندپایه بازداشت‌نشده در جریان است که به موجب آن، مبالغی به وزارت دارایی پرداخت می‌شود و سهام‌ها، دارایی‌ها و زمین‌هایی به دولت بازگردانده می‌شود.

 

مدتی پیش تعداد قابل توجهی از شاهزادگان از جمله ولید بن طلال، میلیاردر سعودی و متعب بن عبدالله، پسر شاه سابق به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شدند.

 

علاوه بر شاهزادگان، موج بازداشت‌ها به نیروهای نظامی نیز رسید. به گفته این مقام سعودی، ۱۴ افسر بازنشسته وزارت دفاع و دو افسر بازنشسته گارد ملی به اتهام دست داشتن در قراردادهای دارای فساد بازداشت شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۰۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان