//
کدخبر: ۵۹۷۴۱ //

خبرهای ضد و نقیض از بازگشت نیروهای حزب الله مستقر در عراق و سوریه به لبنان

روزنامه ینی شفق ترکیه در خبری اعلام کرد: 25 هزار نفر از نیروهای حزب الله مستقر در سوریه و عراق برای مقابله با حمله احتمالی اسراییل، به لبنان بازگشته اند.

خبرهای ضد و نقیض از بازگشت نیروهای حزب الله مستقر در عراق و سوریه به لبنان
به گزارش فرتاک نیوز،

 وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد: پس از استفای مشکوک سعد حریری از مقام نخست وزیری، به نظر می رسد اسراییل آماده حمله هوایی و زمینی به حزب الله لبنان است.

 

این رسانه افزود: حزب الله لبنان که از حمایت ایران نیز برخوردار است برای مقابله با حمله احتمالی اسراییل، دستور بازگشت 25 هزار نفر از نیروهای مستقر خود در عراق و سوریه به لبنان را صادر کرده است.

 

ینی شفق نوشت: تنش میان ایران و عربستان یک بار دیگر بالا گرفته است به طوری که سران دو کشور یکدیگر را به جنگ افروزی متهم کردند.

 

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه اضافه کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی عربستان را به جنگ افروزی و تحریک اسراییل برای حمله به لبنان متهم کرد.

 

ینی شفق تاکید کرد: همزمان با سخنان سید حسن نصرالله، جنگنده های اسراییل در مرزهای لبنان بارها خطوط هوایی مرزی را نقض کردند.

 

به نوشته این رسانه، جنگنده های عربستان سعودی از حمله اسراییل به لبنان پشتیبانی خواهند کرد و اردن نیز کریدور هوایی منتهی به لبنان را در اختیار اسراییل قرار می دهد.

 

به ادعای ینی شفق، در پی شدت گرفتن احتمال حمله هوایی ـ زمینی اسراییل به لبنان، بسیاری از نیروهای حزب الله مستقر در عراق و سوریه دستور بازگشتند به لبنان را دریافت کرده اند و بنا بر اخبار رسیده از منابع موثق، 25 هزار تن از نیروهای حزب الله و سایر گروه های شیعی از طریق کریدور مرزی هوموس ـ کوسایر ـ شام ـ عرسال راهی بیروت می شوند.

 

به گزارش ایرنا، سعد حریری نخست وزیر لبنان هفته گذشته به طرز مشکوکی در ریاض از مقام نخست وزیری لبنان استعفا داد و در سخنانی از ایران و حزب الله لبنان به شدت انتقاد کرد.

 

وی در سخنان خود دلیل استعفای خود را دخالت ایران در امور داخلی لبنان و ترس از ترور خود اعلام کرد.

به باور کارشناسان سیاسی ـ امنیتی، رژیم صهیونیستی با بهانه کردن سخنان حریری در صدد حمله نظامی به لبنان با هدف نابودی حزب الله است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۷۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان