//
کدخبر: ۵۹۵۳۳ //

افغانستان به بالگردهای روسی نیازی ندارد

وزیر دفاع افغانستان اعلام کرد که این کشور بالگردهای نظامی خود را از کشورهای عضو ناتو تامین می‌کند و دیگر به بالگردهای روسی نیاز ندارد.

افغانستان به بالگردهای روسی نیازی ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

«طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان در نشست سازمان ناتو در بروکسل گفت: افغانستان به بالگردهای روسی نیازی ندارد، زیرا ارتش افغانستان به بالگردهای  ساخت کشورهای عضو ناتو تجهیز می‌شود.

ژنرال بهرامی با اشاره به روند جایزگزینی بالگردهای روسی تصریح کرد ارتش افغانستان تا به دست آوردن بالگردهای ساخت کشورهای ناتو به قطعات یدکی و تعمیر بالگردهای ساخت روسیه نیاز دارد.

وی افزود اما شرکت‌های اروپای شرقی خدمات و قطعات یدکی مورد نیاز را برای ارتش افغانستان فراهم خواهند کرد.

این در حالی است که «الکساندر گرشکو» نماینده دائم روسیه در سازمان ناتو  در واکنش به این موضوع گفت جایگزینی بالگردهای روسی موجب تضعیف ارتش افغانستان خواهد شد.

وی افزود: نظامیان افغان برای تغییر سیستم و کارآمدی آن مشکلات زیادی را باید تحمل کنند، آموزش خلبانان نیازمند زمان و تلاش زیاد است.

اخیرا وزارت دفاع آمریکا با تحویل چند فروند بالگرد «بلک هاوک» و برگزاری دوره‌های آموزشی، عملا روند جایگزینی بالگردهای روسی را آغاز کرده است.

این در حالی است که نظامیان افغان بارها به رسانه‌ها گفته‌اند که از تجهیزات نظامی روسی بهتر می‌توانند در جنگ استفاده کنند و تسلیحات روسی برای جنگ در افغانستان مناسب است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۵۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان